Selasa, Oktober 25, 2011


Gambar diatas adalah hasil kiriman puak - puak Rejim Pakatan Pembangkang di salah satu laman Facebook sahabat Semut semalam.

Dalam komen - komen yang diberikan, ternyata puak - puak Rejim ini merasa bangga kerana Ketua Menteri Biawak tu berjaya menundukkan rakyatnya dengan cara sedemikian.

KONONnya, kata mereka, 'kakak' tu sampai sanggup 'bersujud' demi meluahkan ucapan terima kasih kepada Ketua Menteri Biawak ni ketika menyampaikan sumbangan Deepavali.

Persoalannya, adakah ini caranya untuk diamalkan dalam masyarakat kita dalam mengucapkan terima kasih kepada pemimpin?

Jika tidak, kenapa pulak Si Biawak tu hanya membiarkan sahaja 'kakak' tu bersujud dihadapan dia sambil diperhatikan oleh orang sekeliling?

Nampak sangat Si Biawak ni sebenarnya riak dan takabur dengan bantuan yang diberikan. Maknanya, dia bukan ikhlas sangat pun nak bagi bantuan.

Jika benar dia ikhlas, dah tentu dia akan halang 'kakak' tu dari berbuat demikian kerana yang memberikan bantuan tu bukan dia. Tapi pihak Kerajaan Negeri.

Pesan Rasulullah S.A.W yang bermaksud, berikanlah sedekah kepada mereka yang memerlukan sehingga tangan kiri tidak mengetahui apa yang dilakukan oleh tangan kanan.

Kalau dah bangga sampai tahap macam ni, nak kata ikhlas macam mana? Itu dah riak namanya!!!

Ps: Pemimpin BN memang tak de gambar seumpama ini sebab diorang bagi bantuan ikhlas. Kalau ada pun, diorang akan tahan sebelum sempat 'kakak' tu nak bersujud kepada mereka.
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. Gambar ni lebih mulia dari gambar Khalifah FUCK-FUCK BOOM C4 ambik air semayang...

    BalasPadam
  2. Ye betul lebih mulia dari ko yg tak abis2 cipta fitnah...

    BalasPadam
  3. sori komen aku tu utk anon 1:14...sbb dia ni cuma suka komen tp malas nk pikir...

    BalasPadam
  4. Otak anon 1:14 tu pun letak kat kepala lutut kot. Sama la macam Si Biawak DAPigs ni.

    BalasPadam
  5. Anon 1:14, Jangan samakan ibadah orang islam sama seperti gambar di atas, inilah melayu bila dah sesat dn termakan hasutan cina kapir harbi, kaulah satu-satu melayu yang hanya pandai menggadaikan agama dan bangsa.

    BalasPadam
  6. kaum gelap ni memang suka buat macam gambar d atas itu sebab mudah d pijak pijak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping