Rabu, Jun 29, 2016

Kemungkinan itu tetap ada walaupun ianya tidak dinyatakan secara terbuka. Mungkin orang Cina kurang berpuas hati dengan Si Menteri Besar Selangor tu sebab dia enggan tunduk pada DAPigs.

Jika selama hari ini Si Menteri Besar Selangor tu dilihat lebih cenderung menyokong PAS berbanding dengan DAPigs yang kerap kali mendesak dia agar menggugurkan PAS dari Rejim Pakatan.

Desakan yang dibuat oleh DAPigs itu dibuat memandangkan PAS bukan lagi sebahagian dari Pakatan dan kedudukan PAS itu perlu diganti dengan wakil dari parti 'Ternakan' mereka.

Mungkin dek kerana keengganan itu yang membuatkan Si Menteri Besar tu disambut dengan hambar oleh masyarakat Cina yang tinggal di Selangor selain faktor nak meniaga susah.

Dalam satu kajian yang dijalankan baru - baru ini, masyarakat Cina memberikan respon yang agak hambar terhadap pretasi Si Menteri Besar Selangor itu jika dibandingkan dengan kaum lain.

Daripada pelbagai latar belakang, termasuk bangsa, jantina, kawasan perbandaran, had umur, pendapatan isi rumah, pekerjaan dan tahap pendidikan, Azmin rata-rata berada di tahap 60 peratus.

Tinjauan yang dibuat melalui telefon diantara 28 Mei sehingga 5 Jun lalu. Ia melibatkan 1,011 responden daripada pelbagai kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) seluruh Selangor.

Hanya empat puluh empat peratus sahaja daripada responden Cina merasakan bahawa Selangor berada di landasan yang betul manakala selebihnya memberikan jawapan sebaliknya.

Malah ada juga berpendapat Selangor menuju ke arah yang salah kerana keadaan ekonominya yang dilihat semakin menjadi tidak menentu sehingga memberi tekanan kepada mereka.

Dalam erti kata mudahnya, pertambahan ekonomi di Negeri Selangor dibawah kepimpinan Si Menteri Besar tu kini semakin bertambah merundum akibat ke-GAGAL-an dia menjadi pemimpin.

Jadi, tak payah la Si Menteri Besar Selangor tu nak bangga sangat kata dia berjaya membangunkan ekonomi Selangor sejak merampas jawatan tersebut dari Khalid Ibrahim sebelum ini.

Tapi, tak heran la kalau ekonomi Selangor tu semakin hari semakin menjunam. Yang ada sekarang ni pun semuanya hasil peninggalan pentadbiran Kerajaan Barisan Nasional yang terdahulu. Si Azmin tu hanya setakat pandai nak mengabihkan aje!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping