Rabu, Jun 29, 2016

Hehehe!!! Kita ingatkan standard Macai Pakatan Haprak tu je yang bila dah tak boleh nak berhujah secara ilmiah akan mengakhiri sesi debat mereka dengan sumpah seranah dan maki hamun.

Tapi rupanya, dikalangan pemimpin atasan yang ada jawatan tinggi sekali pun bila dah tak boleh nak berbalas hujah orang lain, diorang akan mengakhiri sesi debat dengan cara yang sama.

Malah ada yang sampai tahap sanggup menonjolkan kemaluan diri mereka sendiri secara terbuka dihadapan khayalak ramai. Tapi kononnya nak sangat ajak orang berdebat secara terbuka.

Itulah masalahnya bila ada dikalangan pemimpin Pakatan Haprak ni yang suka bercakap besar tapi dalam masa yang sama diorang ni tak mampu nak kawal nafsu syahwat mereka sendiri.

Penyudahnya, diorang bukan sahaja memalukan parti, bahkan turut menjatuhkan martabat diri sendiri dengan memaki hamun dan meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal diatas pentas.

Itu yang berlaku sewaktu sesi debat yang berlaku semalam apabila pemimpin Rejim DAPigs Pulau Pinang ni tak dapat mengawal nafsu syahwatnya dengan memaki hamun orang diatas pentas.

Tindakan itu jelas membuatkan Setiausaha Agung Gerakan Datuk Liang Teck Meng kecewa dengan sikap pemimpin DAPigs itu yang GAGAL mengawal kemarahannya telah mengeluarkan perkataan ‘bodoh’ dan ‘celaka’ kepada lawan debatnya.

Namun Liang tetap tenang tetapi penyokong kedua-dua pihak telah menimbulkan suasana kecoh selepas penyokong pemimpin Gerakan itu memprotes perkataan yang digunakan Hock Seng itu.

Mereka berdua telah berdebat berkaitan tajuk “Tiga Lebuhraya dan Terowong Dasar Laut” di Kompleks Masyarakat Penyayang malam tadi.

Debat yang membincangkan projek Pelan Induk Pengangkutan (PIP) bernilai RM27 bilion itu dikendalikan oleh moderator Lee Khai bermula 9 malam dan berakhir pada kira-kira 10.30 malam dengan dihadiri lebih seribu penyokong kedua-dua pihak.

Sudah la dia GAGAL mengawal kemarahan dan mula memaki hamun orang lain, malah pemimpin DAPigs itu juga GAGAL untuk menjawab soalan serta menjelaskan mengenai projek tersebut.
“Apa yang cuba dibawa oleh Hock Seng sudah lari daripada tajuk. Saya cuba mempersoalkan keperluan terowong dasar laut, mengapakah kerajaan berbelanja begitu banyak dalam kajian kebolehlaksanaan dan apakah sebab dalam kenyataan bercanggah antara kerajaan dan kontraktor projek namun tiada jawapan diterima,” kata Setiasauah Agung Gerakan itu.
Dalam erti kata mudahnya, kalau rasa diri tu tak mampu nak kawal emosi dan berhujah macam orang cerdik, jangan ajak orang lain berdebat. Baik duduk kat celah kangkang Si Guan Eng tu je lagi baik dari dia memalukan diri sendiri depan orang ramai!!!
Categories: , ,

7 ulasan:

  1. harap anda dan blog2 pro UMNO dan PAS muhasabah diri...jangan suka2 gelar orang dengan perkataan babi(DAPigs)...anda berurusan dengan manusia didunia anda beli barang2 keperluan kedai cina..keperluan anak2 sekolah kedai cina..kereta rosak hantar service kedai cina..beli perabot rumah kedai cina..barang2 runcit kedai cina knape nak gelar cina babi..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha. ha ha tak bleh panggil china babi rupanya, saya baru tahu maaa, apa lagi perkataan y sesuai ye?
      JANGAN BELI D KEDAI CHINA KALAU KEPERLUAN TU ADA D KEDAI MUSLIM BELI JE D KEDAI MUSLIM, BUY CHINESE LAST!!

      Padam
    2. Kau je yg kwmaruk dgn kedai cins, org lain dah ansur2 tukar ke kedai Melayu / muslim.

      Padam
    3. Masalah juga bila ada orang tak boleh nak beza antara parti Politik dengan kaum di Malaysia ni.

      Untuk pengetahuan Encik Tanpa Nama 4:20, tak semua kaum Cina tu menyertai parti DAPigs. Hanya mereka yang berperangai macam Komunis je yang menyertai parti DAPigs dan layak digelar sebagai DAPigs. Faham ke tidak?

      Padam
    4. Sokong..DAPIGS...DAPIGS...kafir harbi...debat taraf longkang..mcm olang utan ma...low mentallity..bukit mali ma...

      Padam
  2. 1. Jelas dan terang debat bipartisan tidaklah mampu memberikan jawapan kepada persoalan yang diutarakan oleh rakyat.

    2. Cerita-cerita mengatakan di Pulau Mutiara terdapat sebuah kerajaan berjiwa rakyat yang telus dan tembus, hanyalah hikayat semata-mata

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..ada melayu yg emotional rupanya..Dapigs dah bagi mkn dedakle tu..terpaksa jilat depa..mana cik minah tonggek yg selalu jilat Dapigs tu..ha..ha..tupai dah jatuh ke tanah...Mahakaya Allah..cekap, amanah, telus...ayah kau le Guan eng...lu ckp tatak serupa bikin maaa..shame on u apek.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping