Rabu, Jun 29, 2016

Berita hangat yang diterima dari Utara Semenanjung pada ketika ini ialah mengenai kehilangan Si Ketua Menteri Pulau Pinang dari bertemu dengan pihak media di bangunan Komtar.

Dengar katanya, Si Lim Guan Eng tu tengah menyorok dari bertemu dengan pihak media dan juga dari pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia atas dakwaan penyelewengan.

Jika sebelum ini, Si Tokong DAPigs itu didakwa terlibat dengan skandal pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' yang dibeli dari seorang peniaga yang mempunyai kepentingan peribadi.

Khabar angin yang mengatakan Si Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng diminta hadir ke mahkamah berhubung pembelian banglo bernilai RM2.8 juta mula bertiup kencang.
Namun sehingga sehingga artikel ini ditulis, ramai wartawan dan juga pihak media dilihat sedang berkumpul di ibu pejabat SPRM Pulau Pinang di Jalan Sultan Ahmad Shah, George Town.

Walau bagaimanapun peguam R.S.N. Rayer yang mewakili Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu berkata melalui kiriman mesej melalui aplikasi WhatsApp bahawa khabar angin berkenaan adalah tidak benar.

Adalah turut dipercayai bahawa Lim Guan Eng pada ketika ini sedang mempengerusikan mesyuarat exco Pulau Pinang.

Menerusi kenyataan pada 25 Mei, SPRM berkata pihaknya telah menyelesaikan siasatan berhubung pembelian banglo Lim dan menyerahkan kertas siasatan kepada Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali.

SPRM juga berkata tindakan undang-undang sewajarnya akan diambil jika Peguam Negara berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh badan anti rasuah itu.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Cepatle..xsabar nak ikut kes ni..nak tengok muka orang yg selalu berteriak ttg integrity, telus dan amanah..kepala ayah kau le Guan eng

    BalasPadam
  2. Sekarang sudah di buktikan yang pemimpin2 DAP cakap tak serupa bikin. Patut dedahkan juga yg lain2 pun dlm DAP. Lepas tu korek pulak lubang2 dlm PKR...mesti dapat punya. Rasanya ramai yg sedang gabra.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping