Selasa, Jun 21, 2016

Nampak gayanya, imej "MAKSUM" dan "SUCI" yang cuba ditampilkan oleh puak PKR tu semakin hari semakin tercalar dengan timbulnya beberapa skandal melibatkan pemimpin mereka.

Jika sebelum ini, Si Rafizi tu sendiri mendedahkan wujudnya penyelewengan dan salah - guna kuasa dikalangan pentadbir Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Si Azmin Ali tu.

Si Rafizi tu membuat dakwaan, penyelewengan dan penyalah-gunaan kuasa itu juga bukan sekadar melibatkan wang ringgit. Malah kata Si Rafizi, ianya juga turut melibatkan 'Rasuah Betina'.

Kemudian timbul pula kes apabila pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan penahanan seorang pemimpin PKR yang didakwa terlibat dengan Rasuah di Selangor.

Kali ini, sumber pendapatan yang diperolehi oleh Si Zuraidah Mak Lampir tu pulak menjadi pertikaikan apabila kelayakkan dia untuk memiliki sembilan buah kenderaan peribadi menjadi pertikaian.
“Gaji Ahli Parlimen yang baru RM16k. Agak-agak sepadan tak dengan pendapatannya. Belum masuk rumah dan lain-lain, “soal Rafi Awg Kechik dalam Facebook hari ini.
Turut ditempelak Rafi ialah berkaitan dengan sikap Si Mak Lampir tu yang dilihatnya ‘tertekan’ apabila mencabar individu yang membuat pendedahan mengenai peribadinya tampil ke hadapan.
“Dulu bukan main dia terpekik macam betina tak puas main mendakwa PKR itu bersih dan suci? Kutuk dan keji NFC dan Zahida Rafik hal dana RM1.5 libatkan Shafie Apdal. kali ini terpalit ke muka dia..” tempelaknya. 
Diantara sembilan buah kenderaan didakwa dimiliki Si Zuraida Mak Lampir tu, yang mana 5 daripadanya merupakan kenderaan mewah yang menjadi tanda tanya pada ketika ini adalah seperti berikut :
1. BNT9138 – KERETA MERCEDES BENZ S280
2. BAT1111 – KERETA TOYOTA VELLFIRE
3. WTY575 – KERETA MERCEDES BENZ C200
4. BHT63 – KERETA TOYOTA FORTUNER 2.5G
5. W2956U – MOTORSIKAL DEMAK EX 90
6. W6901J – KERETA HONDA CIVIC HYBRID
7. WWA276 – KERETA TOYOTA HILUX D/CAB 3.0G
8. WTY1547 – KERETA TOYOTA HILUX D/CAB 2.5 AT
9. WRL575 – KERETA VOLVO XC90 2.5T
Apa yang paling mengejutkan kata Rafi ialah mengenai kenderaan dengan nombor pendaftaran BNT 9138 yang katanya telah didatarkan diatas nama sebuah syarikat berbangsa Cina.
“Mengejutkan! BNT 9138, Sebuah KERETA MERCEDES BENZ S280 didaftarkan atas nama sebuah syarikat cina iaitu ; Hanspec (M) Sdn Bhd, Suite 6.01 6th Floor, MENARA TKSS NO 206, JALAN SEGAMBUT, 51200 KL,” dedah Rafi lagi.
Persoalannya, sejauh mana kebenaran mengenai perkara tersebut? Bagaimana mungkin seorang Ahli Parlimen seperti Si Mak Lampir tu mampu memiliki kenderaan sebegitu banyak?

Dari mana dia dapat duit? Adakah ianya berkat hasil daripada usaha dia menabung sejak dari kecil dengan menjual buah ditepi jalan? ATAU, Si Mak Lampir ni memang benar - benar ada 'Kuasa Ajaib' dan mampu membuatkan duit dia turun dari langit!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. JAWAP JANGAN TAK JAWAP....

    BalasPadam
  2. Huhh..daripada penjual buah ditepi jalan serta ubat tradisional yang punyai sebuat kereta kancil. Dalam jangka masa 8 tahun dah jadi saorang jutawan.ni baru kereta..belum lagi ditunjukkan harta kekayaan lainn

    BalasPadam
  3. Cekup SPRM...jgn xcekup..tunggu apa lagi..kalau org BN cepat beno bertindak..kemon..be professional, be trustworthy..

    BalasPadam
  4. Cekup SPRM...jgn xcekup..tunggu apa lagi..kalau org BN cepat beno bertindak..kemon..be professional, be trustworthy..

    BalasPadam
  5. Motosikal demak ex90 , basikal tak dak ke.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Basikal masa dia jual buah dulu..sekarang dah jutawan..dah jadi kepala lanun

      Padam
  6. Air muka org yg ambil rasuah ni kusam, hilang seri, kotor seperti muka mak lampir ni...SPRM tunggu apa lagi..cekup le cepat...biar rakyat tahu siapa mereka..yg selalu menuduh BN rasuah..paku dulang paku serpih, kata org aku yg lebih..dasar manusia keparat..baru tawan Selangor blm Malaysia..Masyaallah..

    BalasPadam
  7. Macamana tak kaya, tanah dimajukan dengan banglo mewah. Rakyat bersesak sesak duduk rumah flet parkiin berhimpit himpit. dah tak ada siti khadijah, siti aisah dah yang ada si one azizah and one zurai dahjee. Nik nasmi tolong buat pusat snoker banyak banyak rakyat bosan balik rumah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping