Khamis, Jun 23, 2016

Wah!!! Nampak gayanya kemelut perbalahan dikalangan pemimpin - pemimpin PKR ni semakin bertambah kronik. Lepas satu persatu pendedahan dibuat terhadap kem masing - masing.

Jika sebelum ini, orang kanan Wan Azizah yang juga dianggap sebagai 'Anak Angkat' tu dah mendedahkan skandal penyelewengan dan salah guna kuasa Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin.

Dalam pendedahan tersebut, Si Rafizi tu mendakwa ada pemimpin dibawah pemerintahan Azmin terlibat bukan sahaja dengan rasuah yang melibatkan wang, tetapi termasuk 'Rasuah Betina'.

Selepas itu, terdedah pula kes penangkapan salah seorang pengikut Si Menteri Besar Selangor tu oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kerana didakwa terlibat dengan rasuah.

Dan sejak dua tiga hari yang lalu, isu mengenai kekayaan melampau yang dimiliki oleh penyokong kanan kepada Si Azmin tu pula menjadi semakin hangat dipertikaikan dilaman media sosial.

Apa yang jelas, kekayaan melampau Si Zuraidah Mak Lampir tu kini mula menarik perhatian pemimpin dikalangan PKR sendiri yang menganggap ianya kudis yang perlu dibersihkan.

Ekoran dari skandal itu yang kini mula menjadi semakin hangat diperkatakan dikalangan rakyat membuatkan pimpinan tertinggi PKR yang Pro Wan Azizah mula mengambil kesempatan.

Dari laporan yang diterima, kem Wan Azizah sekarang sedang menyusun gerak kerja mendesak agar Si Zuraidah Mak Lampir tu buat penjelasan dan mengisytiharkan hartanya secara terbuka.

Menurut laporan itu lagi, Si Zuraidah tu diberi masa untuk mengambil tindakan sedemikian atau dia perlu mengosongkan kerusi Parlimen Ampang serta melepaskan semua jawatannya dalam parti.

Sama ada laporan itu benar atau pun tidak, ianya belum dapat dipastikan. Namun jika ianya dilihat dari satu sudut, desaka itu memang wajar dilakukan sekiranya PKR mahu menjaga kredibiliti mereka.

Apa yang pasti imej 'MAKSUM', 'BERSIH' dan 'SUCI' yang cuba dipamerkan oleh PKR selama hari ini semakin tercalar dengan adanya skandal seperti Si Zuraidah ni. Jadi, kalau betul dia sayangkan parti, dia patut isytiharkan harta untuk bersihkan semula maruah parti!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Abang Jibby bila pulak nak istihar harta diri sendiri dan anak beranak.

    BalasPadam
  2. itu harta karun peninggalan jin yang punya. nujum pak belalang kasi tau. kah kah kah.......

    BalasPadam
  3. Paku dulang paku serpih, kata org aku yg lebih..dasar keparat

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping