Khamis, Jun 23, 2016

Heh! Nampak gayanya, Si Menteri Besar Selangor ni sedang dihantui dengan kelanjuran kata - katanya sendiri apabila terlajak memberikan kata dua berbaur ugutan kepada PAS sebelum ini.

Jika sewaktu 'Rundingan' yang diadakan dengan PAS sebelum Pilihan Raya Kecil baru - baru ini, Si Menteri Besar Selangor tu memberikan kata dua kepada parti itu agar tidak bertanding.

Antara lain, Si Menteri Besar Selangor tu kata, jika PAS enggan menuruti kehendak dan kemahuannya, ada kemungkinan jawatan Exco yang disandang oleh wakil PAS bakal digugurkan.

Sekarang, tiba giliran Si Mat Sabu pulak cuba membuat tuntutan terhadap kata dua yang telah dinyatakan oleh Si Menteri Besar Selangor tu dengan niat untuk menghapuskan PAS di Selangor.

Dengar katanya, Si Mat Sabu yang juga merupakan Presiden parti Ternakan DAPigs tu akan membangkitkan soal kedudukan PAS dalam Rejim Pakatan Selangor dalam mesyuarat Pakatan.
“PAS dan Amanah adalah parti yang menganggotai pentadbiran kerajaan Selangor. Namun, jentera PAS kata mereka dan PKR adalah kerajaan Pakatan Rakyat dalam kerajaan Selangor, manakala jentera Amanah pula kata mereka dan PKR adalah kerajaan Pakatan Harapan dalam kerajaan Selangor.
“Pada PRK Sungai Besar, parti pembangkang seperti lawan sesama sendiri sehingga pengundi pun sakit kepala. Oleh itu, masalah ini perlu diselesaikan segera,” kata Mohamad ketika dalam satu forum Pasca PRK di Bukit Mertajam, lapor China Press.
Secara tidak lansung, tindakan Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa pemimpin parti Ternakan DAPigs tu bukan sahaja masih berdendam dengan PAS. Tapi dia ada sifat dengki terhadap parti tu.

Tapi, tak heran la sekiranya Si Mat Sabu tu ada sifat sedemikian memandangkan parti dia sebelum ini telah dimalukan oleh PAS dalam Pilihan Raya Kecil yang diadakan baru - baru ini.

Biarpun parti pimpinannya mendapat sokongan dan bantuan yang cukup hebat dari DAPigs serta PKR, namun mereka masih GAGAL untuk meraih undi yang lebih besar dari PAS. Ada bantuan dari 'Abang Besar' pun diorang masih ketinggal 47 undi purata!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping