Khamis, Jun 30, 2016

Berikutan penahanan Ketua Menteri Pulau Pinang hari ini oleh SPRM, pelbagai pihak mula membuat desakan kepada DAPigs agar menggugurkan jawatan yang disandangnya pada ketika ini.

Selain menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri, Lim Guan Eng juga merupakan Setiausaha Agung DAPigs Kebangsaan dan juga ADUN bagi kawasan Air Putih serta Ahli Parlimen Bagan.

Maka dengan itu, Si Lim Guan Eng diminta agar melepaskan semua jawatan yang disandang pada ketika ini agar dapat memberikan tumpuan sepenuhnya kepada kes yang melibatkan dirinya.

Itu pun kalau DAPigs betul - betul mengamalkan slogan "Cekap, Akauntabiliti dan Telus" seperti yang diwar - warkan selama hari ini. ATAU, adakah slogan itu diguna-pakai kepada orang lain je?

Dari khabar yang diterima, DAPigs Pulau Pinang akan mengadakan mesyuarat tergempar mereka esok bagi membincangkan soal kedudukan Si Ketua Menteri Pulau Pinang itu pada ketika ini.

Pengerusi DAPigs Pulau Pinang dalam satu kenyataan berkata, mesyuarat itu akan diadakan sejurus Lim, yang akan dihadapkan ke mahkamah esok, dibenarkan ikat jamin oleh mahkamah.
“DAP akan mengadakan mesyuarat jawatankuasa negeri tergempar esok untuk membuat keputusan bagi menangani krisis politik,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di perkarangan di Ibu Pejabat SPRM Pulau Pinang di sini hari ini.
Pokok pangkalnya, soal status dan kedudukan yang disandang oleh Si Lim Guan Eng tu sudah pasti akan menjadi tumpuan kepada semua pihak yang mahu melihat sejauh mana DAPigs memegang kata - kata mereka sendiri. ATAU, adakah semua itu hanya omongan kosong belaka!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. aku harap si tokong ni akan bunuh diri dgn terjun bangunan sprm..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping