Selasa, Jun 28, 2016

Amboi!!! Kalau sebelum ni, bukan main berlagak lagi dia desak PAS suruh jangan bertanding sampai sanggup dia keluarkan 'Kata Dua' berbaur ugutan untuk menggugurkan wakil parti tu.

Tindakan dia memberikan kata dua tersebut sebagai sebahagian dari 'rundingan' untuk menentukan calon Pilihan Raya Kecil baru - baru ini yang akan berdepan dengan Barisan Nasional.

Semuanya hanya semata - mata dia nak tunjuk yang dia mempunyai kuasa dan pengaruh ke atas parti tu di Selangor. Tapi malangnya, PAS tak nak lansung bagi muka kat Si Menteri Besar Selangor ni.

Sebaliknya, diorang tetap juga berdegil mahu bertanding dengan alasan dua kawasan Parlimen itu merupakan kawasan tradisi PAS bertanding sejak sebelum menyertai Pakatan lagi.

Sekarang, mula la Si Menteri Besar Selangor tu terdiam apabila pelbagai pihak mula membuat tuntutan ke atas 'Kata Dua' berbaur ugutan yang dikeluarkan sebelum ini kepada PAS.

Kalau sebelum ini, Presiden parti KUALI ternakan DAPigs tu dikhabarkan akan membawa isu tersebut dalam mesyuarat pemimpin Pakatan Haprak tu selepas Hari Raya yang akan datang.

Kemudian DAPigs Selangor pulak membuat pendirian yang sama, menuntut agar Si Menteri Besar Selanor tu menggugurkan tiga orang wakil PAS dari menjadi sebahagian dari Rejim Pakatan.

Alasan DAPigs, tindakan memecat keanggotaan PAS daei Rejim Pakatan Selangor itu perlu memandangkan mereka bukan sahaja telah mengkhianati Pakatan, bahkan bersekongkol dengan BN.

Sehingga ke saat artikel ini ditulis, Si Menteri Besar Selangor tu dilaporkan enggan mengulas mengenai dua tuntutan yang telah dibuat oleh rakan sekutu partinya dalam Pakatan.

Sebaliknya, Si Menteri Besar Selangor tu katanya cuba untuk mengelakkan diri dari bertemu dengan pihak media bagi memberikan sebarang penjelasan mengenai perkara tersebut.

Ini la yang orang tua - tua selalu kata, "Terlajak Perahu Boleh Diundur. Terlajak Kata Membinasakan Diri Sendiri". Penyudahnya Si Menteri Besar Selangor yang terdiam. Mungkin dia nak tunggu kena sergah dengan Si Apek Kit Siang tu gamaknya!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Abu Lahab modern tengah sound Min. Jangan main2 dgn Abu Lahab Modern, dia mempunyai ramai pengikut di Penang yg taksub akan berhala mercun thunderclap.

    Kesian kat Min, Ialah Abu Lahab tua buah prune mau menukarkan Pakatan Harapan kepada Pakatan Al Ahzab. Tapi aku yakin, Min lebih menyayangi Iman beliau dari menyertai Pakatan Al Ahzab.

    Ingat semua orang macam PAN ka. PASMA mula2 buat dulu, belanja orang bihon sop terus jadi khadam DAP.

    Aku harap Min gagah. Kalau ikut kata Ketua Musyriqin, habis la kepimpinan PKR pi tandas tak cebok lagi istinja dgn kertas tisu . Kerana mengikut cara hidup Musyriqin Penang

    BalasPadam
  2. Nantila arrkkk tanya azwan ali, nak watcammana.?.......TUnnnnggguuuuuu...owww . Kalauu arrkkk, Arrkkk baling pampes kat 3 ekor pas tu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping