Ahad, Jun 26, 2016

Heh! Mungkin ini la yang orang tua - tua selalu kata, "Harapkan Pagar, Pagar Makan Padi". Dia orang yang kita percaya, tapi akhirnya kita juga yang dikhianatinya secara terang - terangan.

Tapi yang herannya, kenapa orang macam tu jugak yang masih nak diberi sokongan serta kepercayaan untuk menjadi pemimpin dimasa akan datang? Tak ke jahanam Negara dibuatnya?

PAS hari ini menyatakan kekesalan mereka diatas sokongan terbuka Azmin Ali kepada calon parti PAN yang menjadi punca kekalahan parti itu dalam Pilihan Raya Kecil yang berlaku baru-baru ini.

Dipetik melalui laporan Malay Mail Online, Timbalan Presiden PAS merasakan parti itu telah dikhianati Azmin meskipun mereka mempunyai hubungan baik dengan menteri besar Selangor itu.

Bagaimanapun, Timbalan Presiden PAS itu berkata, dia memahami dilema Azmin yang turut dikatakan sedang menghadapi tekanan yang cukup hebat dari partinya (PKR) di Selangor.

Katanya, buat masa ini PAS tidak akan memutuskan sebarang hubungan kerjasama Politik dengan PKR di Selangor, tetapi sebaliknya menuntut agar parti itu menghormati kerusi PAS.

Semalam, Azmin dalam wawancara dengan akhbar berbahasa Cina Oriental Daily berkata sukar berkomunikasi dengan pimpinan tertinggi PAS kerana parti itu lupa prinsip asas pakatan pembangkang.
“Saya boleh terima perbezaan pendapat tetapi tidak patut merosak dan memusnahkan pakatan yang dibina sejak 1998. Penubuhan pakatan ini bukan perkara mudah kerana DAP dan PAS boleh duduk semeja, ini tidak pernah berlaku,” kata Azmin.
Walau apa pun alasan yang diberikan oleh Si Menteri Besar Selangor tu, hakikatnya tindakan yang dilakukan sewaktu PRK baru - baru ini merupakan satu pengkhianatan terhadap PAS.

Kalau sekarang pun Si Menteri Besar Selangor tu boleh sewenang - wenangnya membelakangkan kepentingan PAS demi menjaga Politik peribadi dirinya sendiri, tak mustahil perkara yang sama juga mampu dilakukan dimasa akan datang!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. DAP yang paling kurang ajar semenjak mendapat sokongan kuat dari kaum cina walaupun kemenangan besar DAPadalah juga di atas undi penyokong PAS. Tetapi selepas PAS memberi madu DAP membalas balik dengan tuba. DAP tidak segan silu "kencing" menghina dan memperbodohkan PAS dalam namyak isu. DAP dan PKR sentiasa ambil PAS, terutama sekali Haji Hadi, for granted. Sehingga apabila PAS bersuara sedikit DAP menghina dan perlekeh Haji Hadi. DAP cina rasis anti-islam dan opportunist komunis. PAS tidak perlu kembali berbaik dengan DAP selagi ramai gang kurang ajar, anti-melayu dan anti-islam. PAS bersendirian cukup untuk berperanan dalam politik Negara.

    BalasPadam
  2. Tak sedar juga lagi PAS ni..patutlah di keldaiksn orang..BODOH...kalau kelantan bolih ditawan tanpa bantuan PKR DAP..apa nak Susah kan...berdiri sendiri lah BANGAN.

    BalasPadam
  3. Betul, DAP kurang ajar tapi ada Melayu yang terhegeh hegeh dan sanggup menjadi kuda kayu tunggangan nya. Ini Melayu yg jenis tak sedar diri.

    BalasPadam
  4. Susah kalau ada melayu parasit ni..demi kepentingan politik sanggup gadai maruah..jilat kafir harbi. Bila mufti pahang DAPigs kafir harbi sbb anti islam ada pulak menjilat dapigs tu membantah dgn statements tu...renungkanlah manusia jenis apa org2 ni. Jgn disbbkan politik awak SESAT sudahlah..Masyaallah

    BalasPadam
  5. Kalau aarrkk laa, aarrkk cabut ekor tige eskor pas tu.....jadi serupa ayam botak.

    BalasPadam
  6. Umno oh umno

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping