Jumaat, Jun 24, 2016

Heh! Mesti Si Mak Lampir tu 'suspen' je bila baca tajuk diatas. Takut kalau - kalau PAS pulak campur tangan dalam isu berkaitan dengan kekayaan Luar Biasa yang dimilikinya sebelum ini.

Sejak beberapa hari lepas, nama Si Mak Lampir ni kembali menjadi hangat apabila pelbagai pihak tampil mempertikaikan mengenai pemilikan harta yang dikatakan diluar kemampuan dirinya.

Tapi, Si Mak Lampir tu tak perlu risau sangat mengenai kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS ni. Ianya takde kaitan pun dengan persoalan mengenai hasil kekayaan yang dia miliki.

Sebaliknya, wakil PAS ni hanya membangkitkan mengenai kekesalan yang telah diluahkan oleh Si Mak Lampir tu sebelum ini berhubung isu calon Pilihan Raya Kecil yang diadakan baru - baru ini.

Kata wakil PAS itu, bukan parti mereka yang degil tidak mahu mengikut kehendak PKR. Sebaliknya, PKR sendiri yang enggan bertolak ansur dan menerima keputusan yang telah dibuat oleh PAS.
SHAH ALAM – Kedegilan Pakatan Harapan untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar sebenarnya menjadi punca kekalahan Pas di Sungai Besar.
Tidak puas hati dengan kenyataan Timbalan Pengerusi PKR Selangor, Zuraida Kamaruddin, Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, hasil keputusan pilihan raya yang diperoleh mungkin tidak akan sama seandainya Pas ‎diberi laluan oleh PKR.
“Pakatan Harapan sangat degil untuk bertanding juga di Sungai Besar.‎ Jika Pas dibiarkan untuk berlawan hanya dgn BN keputusan sudah tentu sahaja berbeza,” katanya ketika dihubungi Sinar Online.
Jika dilihat dari satu sudut, memang ada betul juga kenyataan yang dibuat oleh wakil PAS tu. Kalau betul PKR tak nak pertandingan tiga penjuru berlaku, kenapa diorang tak bagi PAS je bertanding?

Sebaliknya, kenapa PKR tetap berdegil mahu PAS tidak meletakkan calon untuk bertanding dan memberikan laluan kepada parti 'Ternakan DAPigs' pimpinan Si Mat Sabu tu pulak mewakili Pakatan?

Malah PKR juga dikatakan turut memberikan 'Kata Dua' berbaur ugutan kepada PAS dalam 'Rundingan' yang dijalankan sebelum ini bagi memastikan agar PAS menarik balik pendirian mereka.

Tidakkah itu membuktikan bahawa PKR yang degil kerana mahu PAS mengikut telunjuk dan kemahuan mereka semata - mata? Jadi, dalam keadaan sekarang, kenapa Si Mak Lampir tu nak mengeluh?

Pokok pangkalnya sekarang, jika benar PKR ikhlas nak bekerjasama dengan PAS, sepatutnya mereka memberi laluan kepada parti itu untuk bertanding. Bukannya memberikan 'Kata Dua' yang berbaur ugutan seperti yang dilakukan sebelum ini!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping