Sabtu, Jun 25, 2016

Heh! Belum berunding lagi Si Tian Chuak ni dah meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal dan menolak cadangan yang telah diberikan oleh PAS sebelum ini sebagai syarat untuk bergabung.

Yang herannya, kenapa pulak Si Tian Chuak tu beria - ia nak menolak cadangan yang diberikan oleh PAS sedangkan 'Kata Dua' yang dikeluarkan oleh Kit Siang sebelum ini dia buat diam je?

Kan nampak sangat sifat prejudis dan Assobiyah yang cukup tebal dalam jiwa Si Tian Chuak tu. Dengan rakan sekutu dia dari Pakatan, dia boleh pulak buat diam. Tapi dengan PAS, dia berkira pulak?

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Tian Chuak tu menolak sebarang 'Pra-Syarat' yang ditetapkan oleh PAS bagi membolehkan wujudnya persefahaman dikalangan parti pembangkang.

Alasan yang diberikan oleh Si Tian Chuak, sebarang 'Pra-Syarat' seperti yang dinyatakan oleh Timbalan Presiden PAS sebelum ini tidak akan membantu menyelesaikan masalah dikalangan mereka.
"Jangan jadikan pra-syarat sebagai halangan untuk duduk semeja. Tidak boleh letakkan apa-apa pra-syarat sebelum duduk semeja, sama ada mahu menegakkan hudud mahu pun (negara) sekular. Ini tidak membantu keadaan.
“Masing-masing perlu akui realiti politik di Malaysia bahawa pembangkang perlu bersatu untuk melawan BN,” katanya yang dipetik FMT.
IRONIKnya, Si Tian Chuak tu takde pulak bagi apa - apa respon mengenai kenyataan yang telah dibuat oleh Punahsihat DAPigs sebelum ini. Kenapa dia tak pertikaikan mengenai perkara tersebut?

Antara lain, Si Apek Kit Siang tu memberikan 'Kata Dua' yang berbaur ugutan kepada PAS dengan menyatakan bahawa parti itu akan kehilangan sokongan di Perak dan Selangor serta akan hilang kuasa di Kelantan.


Tidakkah itu juga boleh dianggap sebagai satu ugutan kepada PAS yang dilakukan oleh DAPigs? Bukan ke itu juga merupakan satu "Pra - Syarat" yang ditetapkan DAPigs kepada PAS?

Dalam erti kata lainnya, DAPigs menetapkan syarat, kalau PAS enggan bergabung dengan Pakatan, maka mereka tidak akan menyokong parti tersebut dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Tian Chuak itu membuktikan kecenderungan PKR lebih memihak kepada soal nak menjaga kepentingan Politik Pakatan Haprak tu je semata - mata. Ianya jelas tidak menguntungkan PAS!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. To hell kamu tian chuak pkr..parti kamu pun parti parasit ckp banyak..we'll see this coming pru 14..masuk kubur kamu..kasi sunat sama lu

    BalasPadam
  2. ph dah meroyan slps pru sarawak dn prk sg besar serta k kngsar.

    BalasPadam
  3. Tgu pru14.... Permatang pauh pun tumbang.....tinggal 0 kerusi utk pkr....lepas tu pkr akan terjun umno balik mcm s46 dulu....tinggallah dsai sekeluarga dibiarkan.....

    BalasPadam
  4. Adakah pkr sanggup lagi meneruskan perjuangan dlm keadaan 0 kerusi parlimen? Bagi pas kami dah byk kali melalui kekalahan....kita tunggu

    BalasPadam
  5. Tgu pru14.... Permatang pauh pun tumbang.....tinggal 0 kerusi utk pkr....lepas tu pkr akan terjun umno balik mcm s46 dulu....tinggallah dsai sekeluarga dibiarkan.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping