Isnin, Jun 27, 2016

Heh! Mungkin akan ada sesetengah pihak yang mendakwa tajuk artikel ini agak bersifat perkauman. Tapi hakikatnya, kenyataan yang dibuat oleh wakil PKR ni juga bersifat perkauman.

Tinggal lagi, sebab kenyataan ini dibuat oleh pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu, maka label 'Perkauman' itu tak timbul. Bagi diorang, apa sahaja diorang sebut semuanya Halal belaka.

Bila ada pihak yang bersuara dan menyifatkan kenyataan pemimpin PKR ni sebagai 'RASIS', pasti diorang akan berikan alasan, ianya disebut dalam konteks 'Hak Kebebasan Bersuara'.

Itu alasan tipikal yang akan diberikan oleh puak Pakatan Haprak tu. Tapi, tak heran la kalau diorang bagi alasan sedemikian kerana mentaliti pemikiran diorang pun memang semulajadinya JUMUD.

Kata pemimpin PKR tersebut, rakyat mahukan sebuah Negara yang diperintah oleh pemimpin yang berfikiran menyeluruh tanpa mengira agama dan bangsa dalam aspek pemerintahannya.
Bukan Melayu mahu pemimpin yang mempromosikan politik agama dan kaum secara inklusif,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Yang IRONIKnya, kenapa pulak pemimpin PKR ni nak menghasut rakyat agar menolak Kerajaan yang mengutamakan Melayu Islam sedangkan perkara itu sudah termaktub dalam Perlembagaan?

Walhal, sewaktu PAS membentangkan Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah sebelum ini, beria - ia pulak diorang menolaknya dengan alasan ianya bertentangan dengan perlembagaan.

Hakikatnya, sudah sekian lama termaktub dalam Perlembagaan Malaysia yang menegaskan mengenai kepentingan orang Melayu dan mendaulatkan Islam sebagai agama rasmi di Negara ini.

Adakah pemimpin PKR itu cuba nak mencabar dasar Perlembagaan Negara yang diguna pakai dengan kenyataan tersebut dan menimbulkan kekeliruan dikalangan rakyat secara keseluruhannya?

Dari satu sudut, jelas kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PKR itu juga menjurus kepada pemikiran Liberalisme dan mahu amalan Pluralisme agama dijalankan di Negara ini secara menyeluruh. Kalau itu bukan satu ancaman kepada umat Islam, kita nak kata apa lagi!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping