Selasa, Jun 21, 2016

Ternyata selepas kekalahan besar dalam dua PRK baru - baru ini mula membuatkan puak Pakatan Haprak yang terdiri dari DAPigs dan PKR mula merasakan kedudukan mereka tertekan.

Kini, Pakatan Haprak yang tidak didaftarkan itu mula membunyikan semboyan kecemasan bagi menarik kembali perhatian bekas rakan sebantal mereka, PAS, untuk kembali ke meja rundingan.

Keputusan di kedua-dua PRK itu tempoh hari jelas menunjukkan bahawa PAS adalah merupakan punca kekuatan sebenar bagi blok pembangkang di negara ini. Bukannya PKR mahupun DAPigs.

Walaupun mereka dibantu oleh PAN, namun parti pimpinan Si Mat Sabu tu hanya tak ubah seperti kerakap diatas batu. Hidup mereka hanya bergantung harap kepada DAPigs dan PKR semata - mata.

Apa yang jelas, PAS yang tidak menyertai mana - mana Pakatan mahupun mendapat bantuan dari parti lain sudah mempunyai kekuatan mereka yang tersendiri diperingkat akar umbi.

Menyedari hakikat inilah yang membuatkan kepimpinan Pakatan Haprak tu mula mengintai sebarang peluang untuk mengajak PAS kembali bersatu dengan mereka bagi menghadapi PRU-14.

Soalnya kini, adakah DAPigs dan PAN sanggup untuk menerima PAS kembali sebagai sebahagian dari mereka selepas pelbagai tohmahan serta dakwaan dilemparkan terhadap parti itu? 

Adakah pemimpin parti DAPigs dan PAN sanggup menjilat semula ludah mereka terhadap PAS selama hari ini serta meminta maaf kepada seluruh ahli parti itu secara terang - terangan?

Dan adakah kemungkinan Hadi Awang yang memimpin PAS pada ketika akan bertindak mengampunkan dosa pengkhianatan yang telah dilakukan oleh DAPigs dan PAN semudah itu sahaja?

Adalah diingatkan bahawa keputusan keluar daripada gabungan pakatan haram pembangkang baru - baru ini selepas Langkah Kajang dianggap tindakan paling besar yang telah dilakukan oleh Hadi Awang.

Kesannya juga memang cukup besar sehingga menyebabkan PAS berpecah kepada pelbagai kumpulan. Persoalannya, jika Hadi Awang memilih untuk mengampunkan dosa DAPigs dan PKR untuk bersama dengan Pakatan, apakah reaksi mereka yang setia dengan parti itu kelak???
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Orang munafik sanggup jilat apa saja utk kepentingan diri, ini termasuk menjilat taik cirit pun. PAS ask them to kick the bucket.

    BalasPadam
  2. baru dap pan dn pkr sedar siapa mereka... cakap besar tpi kekuatan tak ada.

    BalasPadam
  3. Apa status guan eng. Bongkarlah hhabisan kasi benam itu tokong

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping