Ahad, Jun 26, 2016

Baru dua tiga hari lepas Mufti Pahang melabelkan DAPigs ni "Kafir Harbi yang perlu diperangi", dah ada yang buat dakwaan mengikut selera kepala lutut diorang sendiri macam orang kena Histeria.

Dek kerana perkataan "Kafir Harbi" dan "Perang" itu sahaja dah membuatkan diorang hilang akal sehingga ada yang samakan kenyataan itu dengan ancam IS. Memang tak masuk akal lansung!

Bahkan ada juga yang menyamakan kenyataan dari Mufti Pahang itu sebagai satu bentuk provokasi untuk memulakan "Perang" dikalangan orang Bukan Islam dan Umat Islam di Malaysia.

Sampai tahap Si Tipah Koyak ni desak supaya pihak Polis mengambil tindakan terhadap Mufti Pahang yang dianggap cuba nak mencetuskan 'Keganasan' dan 'Huru Hara' dikalangan masyarakat.
“While I strongly support freedom of speech, incitement to violence of any kind, implied or express, cannot be tolerated. The police must take immediate steps to investigate and take the necessary action in the interest of public peace and safety,” she added.
Demikian la bukti betapa JUMUD-nya kotak pemikiran sesetengah pihak yang ada di Malaysia ni. Susah sangat bagi diorang nak mentafsirkan kenyataan yang dibuat oleh Mufti Pahang.

Walhal, istilah Kafir Harbi ni merujuk kepada pihak yang menentang Islam secara terang - terangan sama ada ianya dilakukan atas dasar prinsip atau pun perlaksanaan pihak tersebut.

Hakikatnya, istilah Kafir Harbi tu bukan bermaksud umat Islam mengisytiharkan perang terhadap mereka yang Bukan Islam. Itu hanya pandangan mereka yang menggunakan Kepala Lutut je.

Sebaliknya, istilah Kafir Harbi tu merujuk kepada pihak yang menentang Islam secara prinsip dan dasar perjuangan mereka. Sebagai contoh yang diberikan, DAPigs yang memang Anti Islam.

Jadi, bagaimana seorang yang selama hari ini menggelarkan dirinya sebagai golongan 'Bijak Pandai' boleh mentafsirkan istilah 'Kafir Harbi' tu sebagai isyarat untuk mencetuskan Perang?

Malah ada pulak yang anggap Mufti Pahang ni 'Menghalalkan Darah Bukan Islam untuk dibunuh'. Ternyata tafsiran itu hanya sekadar untuk kelirukan rakyat semata - mata.

Pokok pangkalnya, mereka yang membuat kesimpulan sedemikian bukannya tak faham apa yang cuba disampaikan oleh Mufti Pahang itu. Cuma tinggal lagi, diorang ni saja je buat - buat tak faham supaya dapat mengelirukan rakyat dan mencetuskan perbalahan!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. DIFINISI NON MUSLIM HARBI MENGIKUT FIQH.
    ... Ia dinamakan HARBI - MUSOH, yaitu pemeluk Agama lain yang menggangu keamanan & ketenteraman, bersifat zalim & melakukan kezaliman, suka menghasut, mencari2 takwil untuk reka cipta fitnah, mengacau yang bukan hakNya dan memaksa orang meninggalkan Agama TauhidNya (ad-deen) serta I'ttiqad yang diredhai Allah Islam (al-Islam) & FuruqNya atau tidak mengamalkanNya.

    Terhadap golongan Non Muslim ini Islam menganggapNya adalah musoh, kita diizinkan melawan, mengangkat senjata, mengistiharkan perang (antara negara) terhadap mereka selama mana perbuatan mereka yang keji itu berterusan mereka lakukan, hingga tercapai keamanan & kesentosaan bagi setiap pemeluk Agama Tauhid, dan sampai tegak berdiri tidak diganggu-gugat serta difitnah lagi oleh pengacau & perosak itu.
    ///
    BieJey (BJ)

    BalasPadam
  2. Perang pun banyak jenis..perang senjata..perang saikoloji, perang mulot. .kita tak perlu bunuh Dap sechara hakiki..chuma bunuh ideology anti islamnya sahaja..

    BalasPadam
  3. Kira Tipah koyak ni untung lagi duduk di malaysia...kalau kat seberang mungkin kojol dah kot..cuba ingat sikit apa yg terjadi kepada geng PKR kat sarawak...baru dua tiga hari aje.

    BalasPadam
  4. Takkan xkenal siapa tipah koyak..tongkang mari..meroyan sbb lama xjumpa mentor dia...

    BalasPadam
  5. ni jenis liberal jgk ni....agama nk pakai otak saja...tak sedar diri di bumi siapa dia mnumpang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping