Khamis, Julai 28, 2016

Penyelewengan demi penyelewengan yang dilakukan oleh puak Rejim Pakatan Haprak di Selangor ni semakin hari semakin bertambah terserlah dibawah kepimpinan Menteri Besar barunya.

Jika sebelum ini, isu skandal "Rasuah Betina" telah pun dibangkitkan terhadap pemimpin dibawah pentadbiran Si Menteri Besar Selangor tu. Kali ini, penipuan ADUN Bukit Lenjan pulak didedahkan.

Pengasas SAMM, Si Chagubard tu mendakwa kenyataan Exco Selangor, Elizabeth Wong yang menafikan Rejim Pakatan Negeri mengubah status tanah Paya Indah Wetlands, sebagai palsu.

Dalam kenyataan di blognya, Si Chagubard tu turut menerbitkan apa yang didakwanya sebagai minit mesyuarat exco sebagai bukti untuk menyokong hujahnya terhadap penipuan tersebut.
"Tanah yang dibincangkan ialah tanah pada lot 68054, Mukim Tanjung 12, Kuala langat, Selangor. Untuk rujukan semua pada 26 Febuari 2014 , Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) melui mesyuarat 8/2014 MMKN telah menolak permohonan Salak Land Development Sdn Bhd untuk menukar tanah tersebut dari status pertanian kepada kormersial dan alasan yang direkodkan ialah kerana kawasan tersebut terletak dalam kawasan Paya Indah Wetland," tulisnya dalam blog tersebut.
Namun ujar Si Chagubard, Rejim yang kini di bawah pemerintahan Azmin Ali pada sekitar Febuari 2015 telah memulakan usaha untuk membuat pelengkungan semula (re-zone) bagi kawasan tersebut.

Sebagai rekod, Si Menteri Besar Selangor tu telah merampas jawatan Menteri Besar daripada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada September 2014, selepas perlaksanaan agenda Langkah Kajang. 
"Bukan sahaja kawasan Paya Indah Wetland sahaja ditukar kepada zon kawasan perumahan malah turut terkesan ialah kawasan Hutan Simpan Kuala Langat Utara. 
"Dalam laporan ulasan teknikal direkodkan Jabatan Alam Sekitar telah membantah namun ia tetap diteruskan. 17 Febuari 2015 Lot 68054 telah diluluskan pertukarannya oleh MMKN yang sudah tentu dipengerusikan oleh Menteri Besar.
"Jelas setakat data ini penafian tidak berlaku pertukaran status dan pelengkungan semula (re zone) adalah tipu," kata beliau. 
Semalam, ADUN Bukit Lanjan yang juga Exco Selangor menyangkal dakwaan Chagubard, dan mengatakan Rejim Negeri tidak melakukan pelengkungan semula sebidang yang dimaksudkan.

Si Chagubard dalam pada itu turut mempersoalkan mengapa Rejim Pakatan Selangor seolah-olah sengaja menyegerakan pelengkungan semula di kawasan berkenaan yang merupakan kawasan Rmasar berdaftar.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping