Selasa, Julai 05, 2016

Heh! Kira bagus jugak la kalau pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu tu dah sedar diri. Takde la diorang ni asyik sangat 'Menongkat Ke Langit' mengharap 'Bulan Jatuh Ke Riba' je kerjanya.

Setidak - tidaknya, ada jugak la pemimpin parti 'Ternakan DAPigs' tu mengakui bahawa parti itu GAGAL untuk mendapatkan sokongan yang kuat dari kalangan rakyat dipelbagai peringkat.

Sebaliknya, parti itu hanya sekadar 'Melukut Ditepian Gantang' dan hidup ibarat seperti 'Kerakap Atas Batu' dengan mengharapkan bantuan serta belas ikhsan dedak dari PKR atau pun DAPigs.

Namun bantuan dan belas ehsan yang diterima tu bukannya diberikan secara percuma. Parti KUALI Si Mat Sabu tu terpaksa jadi Barua yang menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Tuan Besar' mereka.

Seperti mana kenyataan Pengerusi PASMacai ni, parti KUALI Si Mat Sabu tu hanya kuat dengan sokongan dari parti sekutu mereka diperingkat Nasional, bukan diperingkat akar umbi.

Kata Ahi Jawatakuasa Kerja parti itu, mereka mungkin kuat di peringkat Nasional namun masih mempunyai kelemahan di akar umbi peringkat cawangan bagi setiap daerah mengundi.
"Jadi sebagai parti baru, mereka kena membina jenteranya itu di antara perkara proses yang perlu dibuat..ertinya di peringkat nasional sudah selesai, di peringkat parlimen sudah hampir 150 parlimen ada mempunyai Amanah.
"Sekarang ini mereka terpaksa tubuh akar umbi peringkat cawangan setiap daerah mengundi mesti ada dan ini proses yang perlu dibuat dan tidak boleh lari. Ia (Amanah) tidak ada kekuatan sendiri dan dengan kekuatan sendiri tidak cukup kuat kecuali dengan sokongan parti-parti PH yang lain," katanya.
Dalam erti kata lainnya, pemimpin parti 'Ternakan DAPigs' tu hanya sekadar gah pada nama diperingkat Nasional je sedangkan diperingkat bawahan, diorang abaikan begitu sahaja.

Dan kebanyakkan pemimpin parti itu dilihat hanya sekadar menjaga 'kerusi' masing - masing kerana takut ianya dirampas dan terlepas kepada 'Musuh Utama' mereka iaitu PAS.

Pokok pangkalnya, kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi PASMacai itu membuktikan bahawa parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu hanya syok sendiri menjaga bontot 'Tuan Besar' mereka je. Mengkala nak berkembang diperingkat bawahan, jangan harap la!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. KUALI.... masuk kuali goreng sendiri..hee...hee...hee3. Lama lama hagus hitam pekat.

    BalasPadam
  2. Muka kuali...xsedar diri pun..dulu senang dan menang pun atas tiket PAS...tengok nnti pru 15...agak2nya naik roket hilang diangkasalah nanti.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping