Jumaat, Julai 08, 2016

Sehingga ke hari ini, masih ramai yang rasa hairan, kenapa puak PKR tu memilih Kajang sebagai sasaran untuk merealisasikan impian songsang mereka untuk menggugurkan Khalid Ibrahim.

Kenapa tidak Gombak, atau pun kawasan lain? Kenapa mesti Kajang? Adakah sebab Bekas ADUN di kawasan itu mudah jadi 'Pemakan Dedak' sehingga sanggup melepaskan jawatannya?

Atau, adakah sebab mereka pilih Kajang kerana Bekas ADUN kawasan tu yang letak jawatan sebelum ini memang tak pandai buat kerja dan menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh rakyat?

Kalau itu la alasan yang diorang berikan, apa bezanya dengan Si Wan Azizah tu? Dia pun bukannya pandai menjaga kawasan yang dimenanginya selepas Langkah Kajang sebelum ini.

Dan kalau nak kata alasan Bekas ADUN tu tak reti buat kerja, bermakna, Rejim Pakatan Selangor yang dibawah pimpinan Azmin Ali tu pun tak pandai buat kerja jugak la.

Bahkan sehingga ke hari ini, isu banjir kilat yang melanda Kajang masih lagi membelenggui rakyat serta pengundi dikawasan tersebut. Dan perkara tu bukannya satu isu baru bagi kawasan tu.

Sudah lapan tahun PKR diberi peluang menjaga DUN Kajang, namun hingga kini masalah banjir di kawasan itu masih belum berjaya diselesaikan dengan berkesan.

Justeru, Pengerusi MCA Hulu Langat, Datuk Lee Ban Seng meminta pengundi DUN Kajang membuka mata dan menilai adakah tindakan memilih PKR untuk mewakili mereka selama ini satu keputusan yang betul?

Sejak 2008 dimana PKR ambil kerajaan negeri sejak dari itu sampai sekarang sudah 10 kali lebih banjir serius melanda kawasan Kajang. Tetapi masalah ini masih tidak dapat ditangani.
"Masalah yang sama masih tidak dapat ditangani. Saya tidak tahu adakah rancangan yang lebih menyeluruh daripada pihak kerajaan negeri utk menangani banjir ini," dakwa Ban Seng.
Menurut, masalah yang dihadapi penduduk di sekitar Kajang kian meruncing setiap kali hujan lebat melanda. Antara kawasan yang teruk dinaiki banjir adalah Sungai Kantan, dan kawasan sepanjang Sungai Langat.

Banjir ini melibatkan beberapa sungai antaranya Sungai Langat, dimana sungai kecil akan kumpulkan air hujan daripada parit-parit dan semua akan ke Sungai Langat. 
"Kalau Sungai Langat aras airnya tidak dikawal maka sungai kecil pun akan melimpah waktu hujan lebat. Saya rasa sejak beberapa tahun ini, tidak pernah dengan Sungai Langat ini dibersihkan, mendapatnya semakin tinggi jadu waktu hujan sekejap sahaja aras air akan naik.
Kesimpulannya, sama ada Rejim Pakatan Selangor tu memang tak pandai buat kerja ataupun Si Wan Azizah tu seperti Tunggul Kayu, pokok pangkalnya PKR ni memang tak boleh harap. Cakap je macam bagus, tapi macam Hampuras belaka!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. Baik hati sungguh adunan berkenaan bila sanggup undur diri bila diarahkan oleh parti. Tak jadi isu. Cumanya apalah imbuhannya yer?

    BalasPadam
  2. Pkr bukan makan dedak dap saja malah makan bangkai yg disuap oleh dap

    BalasPadam
  3. Mari ramai2 pru14 nnti kita tumbangkan rejim sekarang, REGIM AZMIN..mereka ni hampeh semuanya...mana ada tau buat keje..mereka hanya mahukan KUASA dan WANG..mereka xpedulikan kebajikan rakyat..mereka duk pulon kumpul harta sekatang ni..sbb mereka tahu mereka xkan lama dpt bertahan..cuba tengok kemewahan mereka..Masyaallah

    BalasPadam
  4. Cuba Tuan semut hitam check bekas adun kajang tu dpt projek kat mana dlm negeri Selangor nie hehehe

    BalasPadam
  5. min dah suruh azwan eli ke ethopia belajar bomoh tolak hujan , insa elah dua tahun lagi beres problem banjir kajang tapi kak wan ,kak wan kena rajin kipas awan, tolak awan ke serdang dan semoyeh

    BalasPadam
  6. PUAK2 KAFIR HARBI DAP PKR NI TAKKAN BERHENTI MEMPERSENDA DAN MENGHINA AGAMA ISLAM SELAGI ADANYA MELAYU2 BEBAL YG SANGGUP MENJADI PEMAKAN TAIK PARA KAFIRUN NI...

    BalasPadam
  7. Jadi undilah bn pru 14 ni. Wakilnya baik2. Ada brim, ada derma, ada gst dan semua ada.

    BalasPadam
  8. Azmin ni dari mula lagi aku tak harap pun dia boleh buat kerja. Tengok la cara dia cakap macam bagus sangat, nada suara macam la dia tu hero, jadi hero filem hindustan pun tak layak. Aku tak pernah respect dia ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping