Jumaat, Julai 29, 2016

"Batalkan Pilihan Raya. Guan Eng Perlu Bercuti!!!" Demikian kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang Bekas Ahli Parlimen PKR terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Kenyataan itu dibuat oleh Yusmadi Yusof, Bekas Ahli Parlimen Balik Pulau yang kini hanya menjadi 'Aktivis PKR' terhadap seruan yang dibuat oleh DAPigs untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut.

Selain memberikan saranan itu kepada Guan Eng, Yusmadi juga turut mempersoalkan kewajaran DAPigs yang dilihat 'Ghairah' nak mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang.

Katanya, alasan yang diberikan oleh DAPigs sebelum ini tidak kukuh kerana hanya dilihat mahu menyelamatkan maruah serta menjaga kepentingan Politik Peribadi Si Guan Eng tu sahaja.
“Pendekatan terbaik ialah Ketua Menteri (Guan Eng) bercuti selagi kes itu belum selesai (di mahkamah) dan (Guan Eng) diganti oleh rakan yang dipersetujui oleh semua Pakatan Harapan,” katanya.
Sebagai rekod, DAPigs sebelum ini tampil memberikan cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut bagi mengukur sejauh mana sokongan rakyat terhadap Rejim itu di Pulau Pinang.

Cadangan itu dibuat ekoran dua kes pendakwaan rasuah yang melibatkan Lim Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang dengan pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murahnya'.

Walaubagaimana pun, DAPigs katanya telah memberikan tekanan dan mendesak rakan sekutunya dalam Pakatan untuk bersetuju dengan cadangan yang telah dikemukakan sebelum ini.

PAN selaku 'Parti Ternakan DAPigs' dikatakan telah bersetuju dengan cadangan tersebut. Namun PKR masih mengekalkan pendirian bahawa mereka 'Tidak Yakin' dengan cadangan itu.

Apa yang jelas, pendirian PKR itu telah membuatkan DAPigs merasa kecewa dan menyebabkan mereka mula 'Berperang' dilaman media mempertikaikan isu tersebut secara terbuka.

Pokok pangkalnya, perbalahan diantara PKR dan DAPigs itu membuktikan bahawa kesepakatan diantara Pakatan Haprak itu memang tidak wujud sehingga menyebabkan mereka berbalah sesama sendiri. Malangnya, rakyat jugak yang jadi mangsa!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Guang egg gua sula ciakap sama lu ini olang yusmadi yusoffia and gang suka lu masuk luluk penjala. Last mau cakap kasi bubar dun ,haji
    punya tangan sudah panas membara tuhan allah kasi bakar, dia mau pangkah kueh bulan. Cepat guan eng nanti lambat tak guna sesal lagi.

    BalasPadam
  2. Setakat ini hanya pan saja yg angguk kat lge yg nak buat pilihan raya. Dah mabuk dah.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping