Rabu, Julai 27, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya kemelut yang melanda PKR dan DAPigs pada ketika ini bertambah meruncing apabila tuduh menuduh sesama mereka secara terbuka menjadi semakin rancak.

Jika sebelum ini, PKR cuba menegakkan benang mereka yang basah dengan menafikan dakwaan DAPigs kononnya parti itu meminggirkan rakan sekutu mereka dalam membuat keputusan.

Kenyataan Si Guan Eng yang dibuat sebelum ini merujuk kepada keputusan PKR secara bersendirian berhubung beberapa siri Pilihan Raya Kecil yang telah diadakan ternyata memberi kesan.

Walaupun seorang wakil PKR itu cuba tampil untuk mempertahankan tindakan serta keputusan yang dibuat oleh partinya, namun ianya tidak mampu untuk menyembunyikan perkara sebenar.

Pokok pangkalnya, DAPigs mendakwa PKR tidak mengambil peduli lansung terhadap pandangan dari rakan sekutu mereka dalam Pakatan sebelum satu - satu keputusan itu dibuat.

Hakikatnya, perkara itu sudah lebih awal disedari oleh PAS sewaktu PKR membuat keputusan untuk melancarkan kempen 16 September. Tapi bagi DAPigs, baru sekarang diorang sedar.

Malah sewaktu PKR mahu melaksanakan agenda Langkah Kajang dengan mengadakan Pilihan Raya Kecil bagi kawasan DUN tersebut juga, PAS sudah mengambil keputusan yang jelas.

Itu membuktikan bahawa DAPigs merupakan sebuah parti yang Lembab Akal untuk melihat apa yang terpampang didepan mata mereka sendiri. Penyudahnya sekarang, diorang meroyan tak tentu arah.

Sambil menafikan kenyataan yang dibuat oleh wakil PKR sebelum ini, wakil dari Wanita DAPigs ini tampil membuka pekung parti itu yang tetap disifatkan suka mementingkan diri sendiri.

Katanya, pimpinan DAPigs Kebangsaan tidak pernah dimaklumkan oleh kepimpinan PKR sewaktu mereka merancang untuk mengadakan beberapa siri Pilihan Raya Kecil sebelum ini.

Sebaliknya, kata wakil Wanita DAPigs itu, pihak mereka hanya mengetahui mengenai perkara itu selepas ianya tersebar didalam laman media sosial dan media arus perdana secara online.
"Saya ingin memperbetulkan kenyataan Fahmi mengenai DAP telah dirunding berhubung pengumuman PKR bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, kerusi Parlimen Permatang Pauh atau DUN Kajang," katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.
Maka secara kesimpulannya, DAPigs kali ini dilihat cuba nak memerangkap PKR dalam jerat Politik bagi menguji sejauh mana kesetiaan parti itu dalam Pakatan. Ia membuktikan bahawa kecurigaan DAPigs terhadap keikhlasan PKR semakin bertambah menebal!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Guan eng tee loh ,gua cakap sama lu, jangan caya sama diaolang, din berambut sudah kawtim sama azmin pas papa. . lu luluk lalam penjala lia olang gemilang cermerlang terbilang lolah ciakap. Cepat guan egg kasi bubar dun,jangan tertipu dalam satu lobang taik dua kali.

    BalasPadam
  2. Masing masing ada kepentingan sndiri...bukan utk rkyat...gitulah jadinya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping