Jumaat, Julai 08, 2016

Kalau tak menghina orang Melayu, memang tak sah puak - puak DAPigs ni. Ada saja alasan yang mereka berikan untuk menghina dan memperlekehkan budaya orang Melayu sambut Hari Raya.

Kali ini, giliran Pengerusi DAPigs Perak pula tampil membuat penghinaan terhadap orang Melayu yang menyambut Aidilfitri dengan memperlekehkan pemberian duit raya kepada kanak - kanak.

Poster yang disebarkan oleh Pengerusi DAPigs Perak itu ternyata bukan sahaja menghina amalan budaya memberi duit raya itu sahaja dengan menganggap ianya sebagai satu bentuk rasuah.

Malah dikalangan Pencacai DAPigs juga turut mengambil tindakan yang sama mempertahankan tindakan yang dilakukan dan menganggap orang Melayu sebagai bangsa yang Bengap.

Jelas tindakan Pengerusi DAPigs itu merupakan satu penghinaan yang nyata terhadap orang Melayu. Bahkan ianya juga memperlekehkan budaya umat Islam dalam memberi sedekah kepada kanak - kanak sempena menyambut Hari Raya!!!
Categories: ,

12 ulasan:

  1. Contoh terbaik kes rasuah ialah kes Lim Guan Eng. Dialah penerima duit raya ang pau terbesar. Tapi masih bodoh sombong.Dapigs tetap Dapigs juga.

    BalasPadam
  2. Babi sungguh Cina DAP ni. Biadap kurang ajar. Hantar je balik ke Tongsan.

    BalasPadam
  3. Lancho tak potong berjerikat taik pakat tu standard la

    BalasPadam
  4. parti kuali & pkr yg pemakan dedak makanan babi dap yg tak sedar2 diri...bodoh tak blh diajar....

    BalasPadam
  5. Jangan terpedaya, ini cara mereka buat diversion..kes LGE panas...

    BalasPadam
  6. pan tak bgi duit raya kat dap kot....

    BalasPadam
  7. Cina yang bagi ang pow tu apa pulak? Dari budak kecik sampai tua nak mampus pun dapat habuan.

    BalasPadam

  8. Saya rasa kalau PRU di adakan sekarang, P060 Taiping boleh jatuh ketangan BN(MCA/Gerakan)
    lihat saja stast dibawah:

    Melayu 37%
    Cina 48%
    India & lain2 15%

    dari keseluruhan pengundi

    10 dp 15 (India) akan mengundi BN (5 akan mengundi DAP)
    16 dp 48 (Cina) akan mengundi BN (32 akan mengundi DAP)
    24 dp 37 (Melayu, penyokong UMNO) akan mengundi BN

    So BN sekurang2nya akan mendapat (10+16+24) 50 dp 100 pengundi dan DAP dapat 37, (ini tidak termasuk penyokong PAS yang akan menyokong BN atau tidak keluar mengundi)

    BalasPadam
  9. China china DAP BABI , KAFIR HARBI ni memang patut d tentang habis-habisan.

    BalasPadam
  10. Pemberian duit raya bukan ajaran Islam ataupun budaya Melayu. Ianya budaya bangsa Tiong Hua. Parodi yg dibuat oleh Nga langsung tidak menghina Islam ataupun Melayu. Ianya parodi. Jikalau Menteri boleh mengajak org bertumbuk kemudian kata bukan bertumbuk dengan penumbuk tapi bertumbuk kata2. Org ameno melihat pekara sekeliling mengikut pemahaman mereka semata2 dan menolak pemahaman org lain.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping