Ahad, Julai 03, 2016

Heh! Kalau selama ini, diorang dakwa Barisan Nasional merompak duit rakyat dengan mengenakan pelbagai jenis cukai. Padahal, cukai tu digunakan semula untuk kemudahan rakyat.

Sebagai contoh, membangunkan sekolah, mendirikan masjid, memperbaiki jalan raya dan juga pelbagai prasarana yang lain demi menjaga kesejahteraan serta keselesaan rakyat secara menyeluruh.

Tapi apa yang dilakukan oleh DAPigs ni bertentangan dengan dakwaan yang mereka lemparkan terhadap Kerajaan Barisan Nasional. Diorang kutip duit untuk kepentingan individu.

Kalau sebelum ini, kita dah bangkitkan satu persoalan, kenapa puak DAPigs tu tak kutip derma untuk membiayai kos rawatan penyakit kanser bagi pemimpin dikalangan mereka sendiri?

Bukan sorang yang dilaporkan pernah mengadu kata mereka memerlukan bantuan kewangan untuk membiayai kos rawatan sedemikian. Tapi dah banyak kali benda yang sama diulang.

Dan persoalan yang masih lagi menjadi tanda tanya dikalangan rakyat, kenapa puak DAPigs tu masih lagi nak kutip duit derma dari rakyat sedangkan Si Guan Eng tu sudah pun diikat jamin?

Sebagaimana yang kita semua sedia maklum, duit ikat jamin ni biasanya akan dikembalikan semula kepada mereka yang telah ditahan selepas selesai perbicaraan kes tersebut dimahkamah.

Maka, adakah puak DAPigs tu akan pulang balik duit kutipan derma yang diberikan oleh orang ramai? ATAU, diorang akan lenyapkan duit itu begitu sahaja demi untuk kepentingan mereka sendiri?

Pokok pangkalnya, tindakan yang dilakukan oleh DAPigs ini merupakan satu ROMPAKAN paling besar yang dilakukan secara terbuka kerana orang yang menderma tu tak dapat keuntungan apa - apa. Yang untungnya hanya Si Guan ENg tu sorang je!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. pan blh bantu cari duit agaknya...balas jasa katakan...

    BalasPadam
  2. Duit tu boleh beli rumah lain.. Atau ada bagi sikit pd Phang? Tak mungkin...

    BalasPadam
  3. Dakwa jer dap ni..

    BalasPadam
  4. Gimik murahan..taike2 yg dia bagi projek sanggup bukan setakat 1 juta..2.4 juts pun mereka sanggup..so apa pentingnya 1 juta tu..poooorah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping