Sabtu, Julai 30, 2016

Haduh!!! Jangan cepat sangat salah faham. Cuba baca balik kenyataan yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor ni. Perbalahan terbuka yang berlaku diantara PKR dan DAPigs ni bukannya perang.

Tapi sebaliknya diorang ni sedang 'Berbincang' sesama sendiri. Cuma kita je yang tengok diorang ni tengah berbalah dengan maki hamun, mencaci cerca dan memburukkan sesama sendiri.

Jadi, apa yang dilakukan oleh DAPigs terhadap ADUN Penanti yang diwakili oleh PKR ni juga perlu dianggap sebagai satu proses 'Perbincangan' secara terbuka diantara DAPigs dan PKR.

Tindakan akhbar yang dilabelkan Pro DAPigs, Nanyang Siang Pau menyiarkan karikatur tiga orang ADUN PKR Pulau Pinang sebelum ini dianggap sebagai satu 'Serangan' terhadap PKR.

Perkara tersebut dinyatakan oleh salah seorang ADUN PKR Pulau Pinang yang mewakili pengundi di DUN Penanti dalam satu kenyataan melalu laman media sosial Facebook miliknya.
"Cartoon dlm suratkhabar Nayang kelmarin 25 July 2016 mengatakan 3 kawasan Dun berisiko tinggi jika ada PRN: YB Dr Afif - perkhidmatan kurang memuaskan, YB Ong Chin Wen - masalah kampung pekerja asing, YB Dr Norlela - gagal menjalankan tugas dengan baik.
"Saya dah tanya Nanyang kenapa mereka buat cartoon mengutuk yg saya "gagal menjalankan tugas Adun dengan baik" .. apakah definisi "tugas Adun" yg di gunakan, adakah berdasarkan survey dan aduan penduduk atau sebab lapuran suratkhabar Cina kutukan yb ng wei kek terhadap yb-yb keadilan. Nanyang jawab mereka buat cartoon dengar "rumours".
"Insyaallah saya akan lawan dengan fakta dan jika Nanyang tak tarik balik fitnah ini, saya akan ambil tindakan undang2 ke atas akhbar," jelasnya melalui status tersebut.
PKR sebelum ini pun menganggap tindakan akhbar Pro DAPigs itu sebagai satu usaha untuk menjatuhkan maruah serta memburukkan pemimpin PKR di Pulau Pinang secara tidak lansung.


Mungkin itu caranya DAPigs nak berbincang dengan menggunakan akhbar yang dianggap sebagai Pro kepada parti itu. Maka tak sewajarnya ADUN Penanti ni nak meroyan tak tentu arah.

Macam yang kita katakan tadi la. ADUN Penanti yang diwakili oleh PKR tu perlu merujuk semula kepada kenyataan yang dibuat oleh Azmin sebelum ini. Yang dilakukan oleh DAPigs itu bukannya satu 'Serangan'. Tapi ianya merupakan satu bentuk 'Perbincangan Terbuka'!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping