Jumaat, Julai 01, 2016

Ketua Menteri Pulau Pinang hari ini menyatakan kesudiannya untuk melepaskan semua jawatan yang disandang pada ketika ini bagi menghadapi pertuduhan rasuah yang melibatkan dirinya.

Walaupun sebelum ini Setiausaha Agung DAP itu membuat keputusan untuk tidak melepaskan jawatannya, namun beliau berubah fikiran demi menjamin integriti parti secara menyeluruh.

Lim Guan Eng dalam satu kenyataan mengakui tindakan sedemikian bukan sahaja untuk menjaga maruah dirinya, malah untuk mengukuhkan kepercayaan rakyat terhadap partinya.

Malah, Ahli Parlimen Bagan yang merangkap ADUN Air Puteh itu turut mengakui keputusan untuk melepaskan jawatan itu dibuat selepas mendengar pandangan dari pelbagai pihak.

Hah! Amacam? Cuba korang bayang kalau hari ini keluar berita macam tu? Mesti ramai yang pengsan membaca kenyataan dari Si Lim Guan Eng tu ye tak? Mesti takde yang percaya.

Mati kerat 18 la kalau Si Guan Eng tu nak ambik tindakan sedemikian dengan alasan nak menjaga integriti parti. Sedangkan maruah diri dia sendiri pun dia abaikan, inikan pulak maruah parti.

Kalau sebelum ini, boleh la puak Pakatan Haprak tu berkokok suruh orang lain lepaskan jawatan dan pergi bercuti. Tapi bila kena batang hidung sendiri, banyak pulak alasan yang diberikan.

Apa yang lebih menarik, Si Guan Eng tu bukan sahaja menerima desakan dari pihak lawan. Malah ada dikalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri yang memberikan cadangan sedemikian.

Dengar kata, ada dikalangan pemimpin serta wakil rakyat DAPigs sendiri yang mendesak Si Guan Eng tu lepaskan jawatan. Mereka meminta agar Setiausaha Agung itu memikirkan soal masa depan parti.

Tapi, macam yang kita cakap tadi la. Mati hidup semula pun Si Guan Eng tu takkan ambik tindakan tersebut. Sebab bagi dia, kalau dia lepaskan jawatan, bermakna dia mengaku bersalah.

Padahal, itu semua mainan Politik Retorik yang dia cipta dengan menggunakan kepala lutut dia sendiri. Orang lain takde pulak nak bagi pandangan sedemikian jika dia lepaskan jawatan.

Sebaliknya, sudah pasti rakyat akan bertambah yakin dengan parti DAPigs tu dan menganggap pemimpin parti itu bersedia untuk memikul tanggungjawab diatas perkara yang berlaku.

Setidak - tidaknya, rakyat dapat melihat bahawa pemimpin DAPigs tu tak semuanya setakat 'Bercakap Tak Serupa Bikin' dan berpegang teguh kepada slogan yang dilaung - laungkan sebelum ini.

Tinggal lagi, DAPigs ni mengamalkan budaya Politik Retorik bertaraf Longkang. Jadi, tak heran la sekiranya Si Tokong DAPigs ni kecut buah kerandut dan enggan melepaskan jawatan yang disandangnya pada ketika ini demi menjaga maruah parti!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. pembangkang Malaysia memang bertaraf longkang bersampah sarap...APA nk heran...

    BalasPadam
  2. Ini contoh orang yang xsedar diri, xcermin diri. Salah orang nampak salah sendiri cuba dimanupulasi...SHAME ON YOU GUAN ENG. kalau u anak jantan leave you post..fight for your RASUAH case...bukan menyalahkan org lain..ikut Khir toyo..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping