Isnin, Julai 04, 2016

Jika dibandingkan diantara menjadi seorang pemimpin yang bermaruah dan melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini dengan 'Pengemis di Tepi Longkang', mana lagi baik?

Kalau ikut logik orang yang waras akal fikiran, tak jumud dan berfikiran matang seperti manusia normal, sudah pasti diorang akan menjaga maruah peribadi dari jadi pengemis ditepi longkang.

Tapi disebabkan puak Pakatan Haprak ni jenis manusia yang suka mengamalkan gaya hidup dan budaya yang songsang dari orang lain, jadi diorang lebih suka jadi Pengemis di tepi longkang.

Bagi diorang, cara itu lebih bermaruah dari melepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini. Jadi pengemis dan menagih sokongan Simpati Murahan dengan cara sedemikian lebih baik.

Maka sebab itulah Si Guan Eng tu lebih suka memilih jalan untuk menjaja kisah malang yang menimpa dirinya pada ketika ini dengan mengadakan siri ceramah dan menjelajah ke seluruh Negara.

Tapi perkara seperti itu tetap juga dipertikai oleh beberapa pihak, termasuk dikalangan pemimpin DAPigs tu sendiri. Diorang pun heran, kenapa Si Guan Eng tu sanggup jadi Pengemis?

Dan dari pendedahan yang dibuat oleh bekas pemimpin DAPigs itu, ini bukan kali pertama Si Guan Eng sanggup mencacaikan dirinya sebagai Pengemis untuk meraih simpati murahan.

Beliau mendakwa Guan Eng sekali lagi cuba mendapatkan simpati rakyat, seperti yang dilakukannya dalam kes bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik pada 1995.

Dalam kes itu, Guan Eng didenda RM5,000 atau penjara tiga bulan dalam satu ceramah umum dengan mendakwa Negara ini kononnya mengamalkan undang - undang ‘berat sebelah’.

Selain itu, Si Guan Eng tu juga turut dipenjara selama 18 bulan kerana didapati bersalah oleh pihak mahkamah atas kesalahan menerbitkan berita palsu sehingga mengelirukan rakyat.
“Dulu pun dia buat untuk tarik simpati, tetapi masyarakat sekarang tidak bodoh untuk ditipu setiap kali,” katanya yang mengambil keputusan untuk keluar parti pada 2012.
Secara tidak lansung, tindakan Si Guan Eng tu membuktikan bahawa dia merupakan seorang yang sedang berada dalam keadaan terdesak sehingga sanggup menjaja dirinya sedemikian rupa. Semuanya demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. sepadan la dgn parti anak emasnya pan yg selalu puji si lge ni...sama2 tak blh hrp.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping