Isnin, Julai 04, 2016

Hanya itu sahaja kesimpulan yang boleh kita buat bila membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Guan Eng ni. Nampak sangat yang dia sayangkan jawatan dia dari parti sendiri.

Jika sebelum ini, pelbagai pihak sudah pun tampil membuat desakan supaya Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu melepaskan semua jawatan yang disandangnya pada ketika ini.

Desakan itu dibuat ekoran dua pendakwaan yang sedang dihadapi oleh Guan Eng oleh pihak SPRM berhubung isu pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' yang telah dibuat sebelum ini.

Namun malangnya, Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu tetap enggan melepaskan jawatannya dengan alasan ianya tidak ada kaitan dengan pendakwaan yang sedang dihadapi pada ketika ini.

Sekali gus, tindakan Si Guan Eng tu telah mencalarkan integriti parti dan Rejim DAPigs yang dipimpin serta menghina slogan 'Cekap, Akauntabiliti dan Telus' yang diwar-warkan selama ini.

Tapi IRONIKnya, Si Guan ENg tu dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam berkata, dia takut sokongan rakyat akan berubah dengan dua pendakwaan yang sedangnya dihadapinya.
"Saya sememangnya bimbang apabila dituduh di mahkamah dengan dua pertuduhan rasuah. Saya takut rakyat akan beralih sokongan kepada Barisan Nasional (BN).
"Paling utama, saya takut jika rakyat sudah tidak lagi menaruh kepercayaan terhadap diri saya sebagai seorang Ketua Menteri mahu pun ahli politik," katanya dipetik Berita Harian Online. 
Kalau Si Guan Eng tu tau sokongan rakyat akan berubah ekoran pendakwaan tersebut, yang dia pegi beli jugak banglow mewah dari seorang peniaga yang ada kepentingan dalam Rejim Negeri tu sapa suruh?

Nampak sangat yang Si Guan Eng tu sendiri yang BODOH melantun - lantung kerana membeli rumah tersebut. Mungkin Si Guan Eng tu ingat dia dapat sembunyikan pembelian tersebut dari rakyat.

Yang beli rumah tu dia sendiri, takde sapa pun paksa dia beli rumah dari peniaga yang ada mintak kontrak Kerajaan Negeri. Tapi dek kerana ke-BODOH-an dia sendiri yang menyebabkan dia terjun ke dalam lobang taik!!! Sendiri bikin, sendiri tanggung la!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping