Ahad, Julai 10, 2016

Fuh!!! Memang terbaik la alasan yang diberikan oleh Pengerusi DAPigs Perak ni. Memang cukup tipikal sungguh cara dia bagi alasan seolah - olah cuba nak meng-Anjing-kan orang Melayu.

Lepas puas dia menghina amalan budaya orang Melayu menyambut Hari Raya Aidilfitri, boleh pulak Pengerusi DAPigs Perak ni bagi alasan ianya hanya sekadar 'Gurauan' semata - mata.

Dalam alasan yang diberikan oleh Pengerusi DAPigs Perak tu hari ini, dia menafikan yang dia telah memuat-naik gambar penghinaan itu didalam akaun Fanpage dilaman Facebook miliknya.

Sebaliknya kata Pengerusi DAPigs Perak tu, ada pihak tertentu sengaja mereka-cipta karikatur penghinaan itu untuk memburukkan imej serta nama baiknya selaku pemimpin DAPigs.
"Saya tidak pernah memuatnaik atau melukis kartun tersebut, sebaliknya saya adalah mangsa siber truper yang telah diupah oleh pihak-pihak tertentu yang mempunyai kepentingan untuk melakukan kempen mencemarkan nama baik DAP."

Walaubagaimana pun, dari pemantauan yang dibuat, karikatur itu memang diterbitkan melalui laman Fanpage milik Pengerusi DAPigs Perak itu sendiri dan turut dikongsi ke laman FB peribadinya.

Namun, sejak isu itu menjadi bualan hangat dan membangkitkan kemarahan pelbagai pihak, akaun Fanpage tersebut telah dimatikan dan karikatur yang dikongsi juga turut dibuang.

Itu membuktikan bahawa Pengerusi DAPigs Perak ni Takut Pada Bayang - Bayang dia sendiri. Dia hanya berani buat tapi tak berani tanggung. Mungkin dia ingat orang Melayu ni bodoh sangat nak ditipu sedemikian rupa gamaknya. Kalau Barua DAPigs tu lain la cerita!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Bangsat punya bangsa..mampus lagi baik...dah buat xberani mengaku..CELAKA punya orang..BABI

    BalasPadam
  2. Baca kat free malaysia today ckp teresa kok akui yg kor meng hanya bergurau..kata teresa dlm group whatsapp pemimpin mereka dah tanya kor meng dan kor meng akui itu hanya gurauan..boring la klu xde gurauan mcm tu kata teresa..ni kor meng kata semua tu bkn dia yg buat..mana satu yg betul ni, kot meng ke teresa..bila dah terkantoi mcm2 la alasan kan..babi punya dap..

    BalasPadam
  3. Ini gurauan yg mahukan hukuman penjara.

    BalasPadam
  4. kdn&polis jgn lemah dgn alasan cina bukit keturunan communist INI...tangkap & dakwa tanpa compromise... rakyat terutama bangsa MELAYU dh jelak & muak dgn 'gurauan'mereka...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping