Sabtu, Julai 09, 2016

Nampak gayanya, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berjaya membuatkan Si Menteri Besar Selangor ni terdiam apabila memuji pembentangan Rang Undang - Undang Syariah baru - baru ini.

Pujian itu diberikan didalam khutbah sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri baru - baru ini yang dibaca oleh khatib di Masjid - Masjid sekitar Negeri Selangor pada pagi hari Rabu yang lalu.

Si Menteri Besar Selangor tu dilaporkan cuba mengelak daripada memberikan sebarang ulasan mengenai khutbah tersebut sewaktu disoal oleh pihak media ketika Jamuan Rumah Terbuka.

Sebaliknya Si Menteri Besar Selangor itu hanya memberikan alasan, ucapan didalam khutbah sempena Hari Raya Aidilfitri tersebut tidak pun menyebut nama Presiden PAS, Hadi Awang.
“Tak sebut pun nama Presiden PAS ( Abdul Hadi),” katanya kepada pemberita di Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Kerajaan Negeri Selangor di Taman Seri Keramat hari ini.
Pada pagi sambutan Hari Raya Aidilfitri, Jais menggesa seluruh umat Islam supaya bersyukur dengan pembentangan RUU PAS yang berupaya meningkatkan kuasa mahkamah Syariah.

JAIS juga turut mengucapkan terima kasih kepada mahkamah sivil ekoran penolakkan permohonan semakan kehakiman Sisters In Islam (SIS) mencabar fatwa Selangor yang melabelkan pertubuhan itu sebagai ‘sesat dan menyeleweng’.
“Kami amat bersyukur atas kemenangan pembentangan usul Enakmen Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 di Parlimen, demi meningkatkan martabat mahkamah Syariah di negara ini.
“Kami juga amat berterima kasih dengan keputusan yang dicapai oleh Bahagian Rayuan dan Kuasa Khas Mahkamah Tinggi menolak permintaan Sisters in Islam dalam mencabar kesepakatan yang dicapai oleh Jawatankuasa Fatwa Selangor mengenai liberalisme di negeri Selangor…,” petik kata khutbah yang dibacakan di masjid-masjid negeri pada hari pertama hari Raya.
Dari satu sudut, kenyataan ringkas yang dinyatakan oleh Si Menteri Besar Selangor itu membuktikan bahawa Rejim Pakatan dibawah pimpinannya masih lagi tunduk kepada DAPigs.

DAPigs merupakan pihak yang paling lantang mengkritik dan mempertikaikan kewajaran Rang Undang - Undang itu dilaksanakan dan melabelkannya sebagai perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan.

Walhal, Rang Undang - Undang itu hanya dibentang untuk memberi kuasa kepada Mahkamah Syariah dalam menguatkuasakan undang - undang terhadap umat Islam di Kelantan.

Namun, DAPigs memutar-belitkan fakta mengenai Rang Undang - Undang tersebut sehingga menyebabkan ramai dikalangan masyarakat Bukan Islam menjadi keliru demi untuk mencetuskan kebencian terhadap umat Islam. Itu agenda sebenar DAPigs!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. dap dn anak emasnya tak senang duduk klu ada pihak nak martabatkn mahkamah syariah di negara ini.

    BalasPadam
  2. Rakyat Selangor perlu tolak pakatan dalam pru14. Selamatkan Selangor dari terus dirosakkan oleh DAP dan sekutu2nya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping