Selasa, Julai 05, 2016

Heh! Sayang betul Si Mahfuz Bean ni kepada Si Guan Eng tu ye. Bukan main meroyan lagi dia macam orang hilang akal apabila Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu didakwa oleh pihak SPRM.

Walaupun sebelum ini, Mursyidul Am PAS yang tampil memberikan nasihat kepada Si Guan Eng tu agar bercuti sepanjang perbicaraan kesnya telah dimaki hamun secara terang - terangan.

Tapi lain pulak dengan Si Mahfuz Bean ni yang nampak gayanya lebih cenderung menyokong Si Guan Eng tu dengan membuat beberapa alasan yang ternyata tidak asas yang kukuh.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan oleh Si Mahfuz Bean tu melalui laman Facebook miliknya hari ini, dia mengecam tindakan pihak SPRM membuat pendakwaan terhadap Guan Eng.

Si Mahfuz Bean tu menyifatkan tindakan itu sebagai satu tindakan yang tidak dapat menyelesaikan krisis keyakinan rakyat terhadap kepimpinan YAB Perdana Menteri pada ketika ini.

Sebaliknya, Si Mahfuz Bean anggap kes pendakwaan terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang akan menimbulkan lebih banyak pesepsi buruk terhadap Najib dan sistem perundangan Negara.

Bahkan Si Mahfuz Bean tu mendakwa, tindakan ini merupakan transformasi baru terhadap sistem perundangan negara untuk menutup kejahatan Perdana Menteri dengan "Kes yang tak ada kes". 

Alasan yang diberikan oleh Mahfuz, pendakwaan terhadap Guan Eng tu hanya dibuat untuk mengalihkan perhatian orang ramai daripada beberapa kes yang sedang melanda Perdana Menteri.
"Dakwa Ketua Menteri (KM) tutup fail kes Perdana Menteri (PM)*.Kes yang membabitkan PM Najib sama ada kes RM2.6 bilion atau RM42 juta kes SRC menunjukan bagai mana Peguam negara mengguna kuasanya untuk tidak mendakwa Najib.
"Tan Seri Apandi telah bertindak sebagai peguam kepada Najib bukan sebagai Peguam Negara. Tranformasi bodoh ini akan menguatkan asakan rakyat meminta Najib berundur dan tidak dilepaskan," kata Mahfuz dalam kenyataan tersebut.
Ternyata, Si Mahfuz Bean tu mengalami penyakit otak yang cukup kronik dan menyerlahkan lagi taraf mentalitinya yang setakat "LULUS SRP" tu kepada orang ramai secara terbuka. 

Apa yang pasti, kenyataan Si Mahfuz Bean ni dilakukan hanya sekadar untuk mengelirukan rakyat dipelbagai peringkat. Walhal, Perdana Menteri takde kaitan pun dengan kes Guan Eng.

Sebaliknya, kes Guan Eng tu adalah hasil ciptaan tangan dia sendiri. Bukannya Perdana Menteri yang suruh dia beli rumah tu dari peniaga yang ada kepentingan dalam Rejim DAPigs Pulau Pinang.

Apatah lagi dengan Peguam Negara yang lansung takde kaitan dengan kes jual beli rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' yang dibuat oleh Si Guan Eng tu. Jadi, apa kaitan mereka?

Nampak sangat la tindakan Si Mahfuz Bean tu bukan sahaja cuba nak mengelirukan rakyat, tetapi mem-BODOH-kan diri dia sendiri secara terang - terangan. Kot ye pun dia dah tersedak makan dedak dari DAPigs, jangan la tayang ke-BODOH-an tu depan orang ramai!!!
Categories: , ,

10 ulasan:

  1. dedak kls pertama blh mnyebabkn pemakannya meroyan dn tak blh terima realiti.

    BalasPadam
  2. Ni dh bodoh dari janin

    BalasPadam
  3. Bodoh sungguh si Mahfuz ni.. tak ada penghujungnya... Adakah kerana DS Najib nak samakan nafsu Mahfuz.. nak kan glamour atau persepsi baik untuk peribadinya..makan nak halang Undang undang Negara... Mahfus ini dah tahap gila khinzir.. Jadi Mursyidul Am PAN.. pun tak layak tapi sesuai dgn cita rasa PAN... gila khinzir..

    BalasPadam
  4. Mahfuz ni dah lama pun biolnya...mana kan tidak kalau setakat lulus SRP nak mengajar orang2 yg pencapaiannya lebih tinggi drp dia. Dia ni patut terjun dari pokok sena je. Ahli Parliament yg paling bodoh dlm sejarah.

    BalasPadam
  5. nak Tanya mahfuz ni, ada tak bangle yang di beli guan eng tu, ada tak Tanah yg bertukar title tu, kalau ada tu betul lah pertuduhan tu, apa bengap sangat,pergi mahkamah buktikan tak da, atau beli cara telus, tak ubah title Tanah atas conflict of interest, apa bodoh sangat... malu melayu macam hang tunjuk bodoh tak kena tempat.. rujuk kes khir toyo... lebih kurang sama kan yang kes beli bangle tu.. apa lagi...jangan bengap sangat..

    BalasPadam
  6. Mungkin Mahfuz anggap LGE benar-benar jelmaan Khalifah Umar Abdul Aziz. Jadi baginya masakan seorang seperti Umar Abdul Aziz akan lakukan itu semua.

    BalasPadam
  7. Bertaubat lah Mahfus.Takde faedah langsung nak jadi balaci DAP. Dudok diam2 lagi dapat pahala. Hidup biar lah diredhoi Allah swt.

    BalasPadam
  8. Taraf SRP je...tak layak bagi komen pun..taraf longkang saje hujah dia..betul ckp yg diatas...bahalol dari janin lagi..dok diam2..

    BalasPadam
  9. Org yg kononnya benci rasuah tapi berusaha menghalang usaha SPRM utk mengheret perasuah ke muka pengadilan. Selalu tuduh SPRM tangkap anak bilis saja. Tapi bila tangkap jerung si pandir tak tentu arah ni berusaha keras nak bela ikan besar tu tanpa memperdulikan fakta2 yg terserlah dibentangkan. What a paradox!

    BalasPadam
  10. Si bahlul ni dah jangka ia tidak akan dipilih sbg calun Pas pada PRU akan dtg tapi takut nak masuk PAN kalau kat situ pon org tak akan pilih dia. Kalau dipilih sbg calun PAN pon, kemungkinan menang amat tipis sekali. Jadi dia mestilah tunjukkan penjilatan bontot LGE kut kut DAP bagi pelawaan terbuka utk jadi ahli DAP dan bertanding di kawasan majoriti Melayu. Silap2 boleh jadi Menteri Besar DAP di negeri yg dikuasai DAP. Org mcm ni pon ada org Melayu sanjung sbg pemimpin Melayu/Islam

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping