Sabtu, Julai 02, 2016

Heh! Nampak gayanya memang betul la jangkaan kita selama hari ini. Pengaruh Si Wan Azizah tu dikalangan puak Pakatan Haprak di Parlimen semakin hari semakin hilang dan berkurang.

Sejak kebelakangan ini, kita dapat lihat puak Pakatan Haprak tu lansung tidak menghormati kedudukan Si Wan Azizah selaku Ketua Pembangkang bila dilihat seringkali dipinggirkan begitu sahaja.

Nak pulak dalam isu yang berkaitan dengan gerakan deklarasi yang diketuai oleh Tun Mahathir. Sedangkan semua orang dalam Pakatan menyokong gerakan tersebut secara terbuka.

Tapi Si Wan Azizah tu tetap dengan pendiriannya untuk tidak menyokong gerakan deklarasi itu dan terus menganggap Tun Mahathir sebagai musuh ketat yang telah menzalimi keluarganya.

Kini, rasa tidak hormat dikalangan puak Pakatan Haprak tu terhadap Wan Azizah kian terserlah apabila wakil dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu mendesak agar jawatan Ketua Pembangkang itu diganti.

Kata salah seorang dari pemimpin parti KUALI Mat Sabu tu, jawatan Ketua Pembangkang tu lebih layak untuk disandang oleh Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
"Kita telah bersetuju untuk memilih Muhyiddin sebagai ketua pembangkang yang baharu kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang menjalani hukuman di penjara. Beliau mempunyai pengalaman dan akan menguatkan kita.
"Bagaimanapun, Anwar masih pilihan nombor satu kita untuk menjadi Perdana Menteri," katanya pada sidang akhbar di Southern Chinese Press Club di sini, Jumaat.
Yang kelakarnya, cadangan itu bukannya ada datang dari seorang Ahli Parlimen pun. Sebaliknya datang dari seorang pemimpin parti KUALI yang hanya bertaraf Longkang semata - mata.

Secara tidak lansung, persetujuan yang dimaksudkan oleh pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa wujudnya usaha nak meng-TONG-SAMPAH-kan Wan Azizah sebagai Ketua Pembangkang. Mungkin diorang pun mengakui bahawa Wan Azizah ni hanya ibarat Tunggul Kayu je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping