Jumaat, Julai 29, 2016

Heran betul tengok gelagat anak sulung kepada Si Ketua Penipu ni. Habis semua benda dia nak kaitkan dengan UMNO. Padahal, benda yang takde kaitan pun dia cuba nak kaitkan juga.

Agaknya, kalau ada kemuncup dalam kain dia pun sudah pasti dia akan cuba kaitkan dengan UMNO. Bebal sungguh mentaliti pemimpin yang dianggap sebagai 'Puteri Reformasi' ni.

Rasanya, kalau itu la tahap pemikiran Si Nurul Izzah ni, elok dia 'Reformasikan' dulu kepala otak dia sendiri supaya dia tak asyik sangat nak menyalahkan UMNO dalam semua perkara.

Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, Si Nurul Izzah ni seolah - olah cuba nak menjustifikasikan keputusan partinya yang menolak cadangan DAPigs dan mengaitkannya dengan UMNO.

Kata Si Nurul Izzah, sekiranya Pilihan Raya mengejut diadakan di Pulau Pinang pada ketika ini, hanya UMNO sahaja yang akan meraih keuntungan, bukannya dikalangan puak Pakatan Haprak tu.
"Sebenarnya sekarang, kami semua berdepan risiko itu. Dengan kemungkinan berlakunya pertandingan tiga penjuru, secara teorinya, tiada siapa yang akan menang kecuali Umno," katanya kepada pemberita.
Jelas kenyataan Si Nurul Izzah tu bukan sahaja membuktikan bahawa partinya TAKUT dengan UMNO. Bahkan dia juga turut memperlekeh kemampuan DAPigs di Pulau Pinang.

Namun, tindakannya yang cuba mengaitkan Pilihan Raya mengejut itu dengan UMNO memang tak masuk akal. Sedangkan yang berbalah pada ketika ini adalah diantara PKR dan DAPigs.

Walhal UMNO awal - awal lagi dah buat pendirian menolak cadangan yang dibuat oleh DAPigs kerana menyifatkan sebagai satu tindakan yang merugikan dan mengabiskan duit rakyat.

Tapi PKR masih lagi dilihat TAKUT nak menyatakan pendirian itu secara terbuka. Sebaliknya mereka masih berselindung disebalik alasan 'Tidak Yakin' dengan cadangan DAPigs.

Nampak sangat la yang PKR tu takut nak berdepan dengan Kebenaran walaupun terhadap rakan sekutu mereka yang dianggap sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan tu secara terang - terangan.

Nasihat ringkas yang boleh disampaikan kepada Si Nurul Izzah ni mudah; "Kamu yang TAKUT dengan DAPigs, kenapa nak kaitkan dengan orang lain? Elok kamu betulkan otak rakan sekutu kamu tu dulu. Jangan asyik sibuk nak salahkan orang!!!"
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Mak Janda ni bukan bagus sangat pun. Dia jadi MP sebab papa dia. Kalau tidak, mungkin setakat executive biasa je.

    BalasPadam
  2. Semua perkara dia salahkan UMNO. Spender koyak pun salahkan UMNO. Aiskrim pun salahkan UMNO.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping