Ahad, Julai 17, 2016

Nampak gayanya, tak habis lagi serangan pemimpin PAN terhadap PAS sehingga ada yang sanggup melabelkan parti itu sebagai 'Kuda' yang enggan minum air di sungai walaupun sudah dibawa.

Naib Presiden PAN mendakwa, PAS yang menolak sebarang kerjasama dengan pembangkang dan lebih rela untuk bersendirian sehingga mewujudkan blog ketiga dengan parti Ikatan.
“PAS selama ini menolak untuk bekerjasama dengan kekuatan pembangkang dan rela bersendiri. Kita boleh bawa kuda ke sungai untuk minum tetapi kita tidak boleh paksa kuda untuk minum.
“Amanah bergerak dalam kerangka demokrasi dan ‘plurality’ politik. Kami menerima demokrasi sebagai landasan kami bergerak,” katanya menerusi Whatsapp kepada FMT.
Ahli Parlimen Parit Buntar itu berkata demikian sebagai menjawab pandangan Pengarah IRF Datuk Dr Ahmad Farouk Musa yang Umno dan BN akan terus memerintah jika PAS dipinggirkan.

Farouk berkata PAS mempunyai penyokong yang kuat dan tegar hingga sanggup mngorbankan masa, wang dan tenaga demi untuk kelansungan parti melainkan penyokong PAS.

Mujahid juga berkata parti PAN kini juga sedang dalam usaha untuk mendidik masyarakat namun mendakwa perlaksanaan hukum Hudud bukan merupakan keutamaan dalam syariah.
“Ya, sebab itu kami bawa Islam rahmat untuk semua dan bergerak dalam politik yang mencapai maksud ‘maqasid syariah’, bukan hudud saja,” katanya.
Apa yang pasti, kenyataan Naib Presiden PAN ini membuktikan bahawa mereka tetap menolak cadangan dan seruan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAS untuk mewujudkan genjatan senjata.

Mungkin diorang ni sudah diselubungi dengan keegoan yang cukup tinggi sehingga bersikap angkuh sedemikian rupa. Atau mungkin juga diorang ni berasa malu alah kerana telah menjadi Pengkhianat kepada PAS. Maka sebab itu diorang tolak cadangan yang diberikan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping