Sabtu, Julai 02, 2016

Wah! Wah! Wah! Bukan main lagi PAS sekarang ek. Dah semakin berani diorang berkokok menyindir parti DAPigs tu secara terbuka ye? Kalau dulu, semuanya pakat diam menikus belaka.

Rasanya masih terngiang - ngiang lagi dekat hujung telinga ni bila ada pemimpin PAS suatu ketika dulu pernah mengangkat darjat Si Guan Eng tu setaraf dengan Khalifah Umar Abdul Aziz.

Tak cukup dengan itu. Ada pulak Muslimah PAS pernah menjaja cerita kononnya Si Guan Eng tu nak peluk agama Islam sekiranya Pakatan Haramjadah berjaya kekalkan kuasa di Pulau Pinang.

Tapi sampai hari ni, satu hapah dari kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PAS tu tak menjadi kenyataan. Bila masa Khalifah Umar Abdul Aziz beli rumah mewah yang terlajak murah?

Bahkan sampai hari ini, jangan kata Si Guan Eng tu nak mengucap dua kalimah syahadah, nak mendekatkan diri dengan ilmu Islam pun masih tak nampak. Inikan pulak dia nak peluk Islam.

Sekarang, baru la PAS pandai nak menyindir Si Guan Eng tu apabila dia ditahan oleh pihak SPRM kerana didakwa terlibat dengan kes rasuah ekoran pembelian rumah mewah Terlajak Murahnya itu.

Kata PAS, penyokong Si Tokong DAPigs tu tak perlu nak menggelupor tak tentu arah dan meroyan macam orang hilang akal sekiranya mereka yakin Si Guan Eng tu tak melakukan kesalahan.
“Tiada apa yang perlu digusarkan sekiranya benar Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak bersalah,” kata Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Mohd. Fauzi Yusof.
Dalam masa yang sama, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang tu sempat lagi menyindir DAPigs yang selama ini sering kali melakukan serangan serta memburukkan PAS secara terang - terangan.
“Sekalipun Guan Eng dan sekutunya (Pakatan Harapan) sering menyerang PAS dengan pelbagai tohmahan dan fitnah, namun PAS tetap bertindak selaras dengan ajaran al-Quran supaya berlaku adil dengan semua pihak termasuk musuh,” katanya dalam satu kenyataan media semalam.
Jika dilihat dari satu sudut, nampak sangat yang Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang ni cuba nak memperlekehkan DAPigs yang selalu bersikap prejudis dan memusuhi parti itu. Kiranya, PAS nak tunjuk yang diorang lebih 'Maksum' dari DAPigs!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. mana bang mat yg kuat puja puji lge....buat la crmah dn lempar mic lagi skali...baru betul ank emas dap. he he...

    BalasPadam
  2. Najib suruh sindir je. PAS sekarang ni ikut je cakap Najib Razak. Byk projek nak bagi ni. Tak ikut nanti tak dapat.

    BalasPadam
  3. Najib suruh sindir je. PAS sekarang ni ikut je cakap Najib Razak. Byk projek nak bagi ni. Tak ikut nanti tak dapat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping