Jumaat, Julai 01, 2016

Heh! Memang patut la Si Wan Azizah ni menggelupor tak tentu arah mengalahkan orang kena Parkinson bila Si Tokong DAPigs tu ditahan oleh pihak SPRM semalam. Rupanya ada bersebab.

Ingatkan penyakit 'Mudah Lupa' yang dihidapi oleh Si Wan Azizah tu datang menyerang semula sehingga membuatkan dia meroyan tak tentu arah macam orang Gila yang Hilang Akal.

Jika semalam, Si Wan Azizah tu tampil mempersoalkan tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang menahan Ketua Menteri Pulau Pinang atas tuduhan terlibat dengan rasuah.

Kononnya kata Si Wan Azizah, tindakan yang dibuat oleh SPRM itu merupakan salah satu daripada 'Penahanan Politik' yang dibuat oleh pihak berkuasa ke atas pemimpin - pemimpin pembangkang.


Hakikatnya, dakwaan Si Wan Azizah tu ternyata tidak berasas memandangkan bukan sahaja pihak pembangkang yang ditahan apabila mereka melakukan kesalahan yang menyalahi undang - undang.

Sebaliknya sebelum ini pun, ada juga pemimpin Barisan Nasional yang ditahan atas tuduhan yang sama. Tidakkah itu membuktikan bahawa tindakan pihak SPRM tu takde kaitan pun dengan Politik?

Ramai juga yang terasa janggal apabila Presiden PKR tu mengeluarkan kenyataan sedemikian. Mereka beranggapan seolah - olah Presiden PKR tu buta dari melihat kebenaran.

Tapi realitinya, apa yang dilakukan oleh Si Wan Azizah tu membuktikan bahawa PKR kini berada dalam keadaan yang 'Panas Punggung' kerana takut selepas ini giliran mereka pulak yang kena.

Sepertimana yang kita semua sedia maklum, pihak SPRM kini dilaporkan sedang membuat pemantauan rapi terhadap pemimpin - pemimpin PKR yang didakwa terlibat dengan rasuah.

Terutama sekali 'Rasuah Betina' seperti yang dilaporkan oleh Si Rafizi tu sebelum ini. Setakat hari ini, masih belum lagi ada sebarang penahanan yang dibuat terhadap pemimpin PKR,

Tapi, sejak kebelakangan ini, beberapa nama sudah pun mula menjadi buah mulut dikalangan rakyat. Dan diantaranya ialah Si Zuraidah Mak Lampir yang memiliki kekayaan 'Luar Biasa' tu.

Mungkin itu yang membuatkan Si Wan Azizah tu mula menggelupor tak tantu arah bila Si Guan Eng tu ditahan oleh pihak SPRM. Walaupun Zuraidah bukan dari kem dia, tapi Si Wan Azizah tu risau juga.

Sudah la imej DAPigs tercalar dengan kes Guan Eng. Lepas ni, giliran PKR pulak. Jika Si Zuraidah Mak Lampir tu ditahan kelak, sudah pasti kartel Azmin akan ambik kesempatan dan mendakwa Si Wan Azizah ni Tunggul Kayu, tak reti jaga kebajikan anak buah!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Kak Wan sepatutnya menoleh ke belakang iaitu ke arah "langkah kajang" dan nilai semula sama ada wajar atau tidak semua itu termasuk dakwaan ke atas Khalid Gapgap sebelum menuding jari pada SPRM.

    BalasPadam
  2. bersihnya pembangkang..tiada siapa yang boleh dikaitkan rasuah walau sesen pun..pembangkang lah kau sampai kiamat..

    BalasPadam
  3. Wan Azizah,

    "Penahanan Politik" kepala hotak kamu. LGE yang beli banglo, (bukan UMNO yang suruh).

    Yang tukang jual murah banglo tu ialah seorang pompuan cina bernama Phang Ntah Apa, (bukan orang UMNO yang pasang perangkap).

    Sendiri buat hal, sendiri mahu dapat untung, sendiri kasi mahu rasa syok, sayangnya sendiri kantoi kena tangkap; kenapa pulak UMNO yang Jijah dakwa menahan LGE atas dasar politik??

    Nang bo ti nang, kui bo ti kui.

    BalasPadam
  4. bodoh wan azizah ni..cakap ikut apa yang orang lain cakap. tak ada kredibiliti, tak ada ciri seorang pemimpin langsung..hampehh.

    BalasPadam
  5. nenek jijah ni dh nyanyuk tu...dok umah main dgn cucu,beribadat bnyk2 lagi baik...

    BalasPadam
  6. politik persepsi dn tuduh tanpa bukti....inilah yg menambah buruknya politik negara.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping