Sabtu, Julai 30, 2016

Hanya sekadar mengulangi kenyataan yang dibuat oleh kartunis Pro Pakatan Haprak tu apabila penyokong Pro Kerajaan Barisan Nasional mengecam tindakan biadapnya sebelum ini.

Kecaman itu dibuat sewaktu Zunar dalam satu tindakannya sebelum ini telah membuat pameran secara terbuka dengan menyiarkan karikatur menghina pemimpin Negara di Amerika.

Pada ketika itu, kartunis Pro Pakatan Haprak tu mendakwa penyokong Pro Kerajaan Barisan Nasional ni takde 'Sense of Humor' dan ia seolah - olah disokong oleh Pakatan Haprak tu.

Masa tu, jangan kata nak kecam, malah takde sorang pun dikalangan pemimpin PKR ni yang bersuara. Memincit pun tidak. Tapi, bila kena batang hidung sendiri, tau pulak diorang nak meroyan.

Hanya semata - mata kerana Nanyang Siang Pau menyiarkan karikatur didalam akhbar mereka, pemimpin PKR mula menjadi sawan macam orang hilang akal, mengecam tindakan yang dilakukan.

Semalam, Anak Muda Kecoh (AMK) Permatang Pauh menggesa akhbar tersebut menarik balik karikatur mirip tiga orang ADUN PKR Pulau Pinang yang disiarkan pada 25 Julai yang lalu.

Mereka mendakwa kononnya karikatur mirip ADUN Bukit Tengah, Ong Chin Ween; ADUN Seberang Jaya, Dr. Afif Bahardin dan ADUN Penanti, Dr. Norlela Ariffin yang disiarkan itu berniat jahat.
“Karikatur ini menyatakan tiga kawasan DUN berisiko tinggi untuk kalah jika Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang diadakan disebabkan perkhidmatan pada rakyat kurang memuaskan dan gagal melaksanakan tugas dengan baik.
“Tuduhan yang dilemparkan ini dalam karikatur kartun ini adalah berunsur fitnah kerana dapatan fakta yang dilaporkan adalah bersifat ‘hearsay’ atau khabar angin,” tegasnya dalam satu kenyataan media semalam.
Itula betapa IRONIKnya pemikiran puak Pakatan Haprak ni. Nampak sangat yang diorang ni mengamalkan sikap Dwi Standard dan suka bermuka - muka dalam menegakkan sesuatu isu.

Asalkan benda tu tak kena pada batang hidung diorang, semuanya HALAL belaka. Tapi, kalau diorang yang kena, pandai pulak diorang nak buat tuduhan kata ianya bersifat jahat dan sebagainya. Sekarang, baru PADAN MUKA diorang!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping