Rabu, Julai 06, 2016

Catatan dari blog Minda Intelek Melayu ini menggariskan beberapa perkara yang seharusnya kita ambil tahu mengenai taktik yang dipraktikkan oleh Si Tokong DAPigs tu untuk kelirukan rakyat.

Kes rasuah Lim Guan Eng DAPigs ini bukan sahaja menyerlahkan sikap double standard Pembangkang yang buat u-turn apabila sesuatu isu terkena pada batang hidung mereka sendiri.

Malah anya juga turut menunjukkan betapa JUMUDnya mentaliti dan pemikiran puak Pakatan Haprak ni dalam menjawab isu kes rasuah yang melibatkan imej seluruh parti DAPigs itu.

Mereka kata, Guan Eng masih boleh menjalankan tugas Ketua Menteri kerana 'tidak berada dalam kerajaan persekutuan dan tidak ada kuasa untuk campur tangan dalam prosiding mahkamah'.

Padahal, isu yang sebenarnya ialah di manakah logiknya Si Guan Eng boleh bergerak bebas dan berkeliaran di dalam pejabat di mana dokumen yang didakwa berlakunya rasuah dan salah guna kuasa?

Menurut persoalan Dr. MiM, bagaimana pula dengan pegawai-pegawai pejabat yang mungkin akan menjadi saksi untuk kes rasuah Guan Eng tetapi masih terpaksa berhadapan dengan kroni tegar Kit Siang itu di dalam pejabat KM?
MiM bersetuju dengan kenyataan di bawah:
Melihat kepada tuduhan dihadapinya, kita hampir pasti dokumen dan saksi daripada pihak Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan dijadikan rujukan serta dipanggil memberi keterangan dalam perbicaraan. Ia boleh mendorong mengapa saksi mungkin diminta memberi keterangan menentang ketua yang masih menjalankan tugasnya. 
Tekanan sedemikian terhadap saksi ternyata tidak sesuai untuk perbicaraan yang bebas dan adil - Dato' Rahman Dahlan
Dan apa yang lebih dangkal lagi ialah kenyataan yang dikeluarkan oleh Nurul Izzah, pesalah dan penabur fitnah terhadap DS Raja Nong Chik, yang turut menyalahkan BN dalam kes Guan Eng.

Di antara dakwaan pemfitnah Raja Nong Chik itu ialah "cakap sikit kena tahan, kena dakwa". Nampak sangat yang Nurul Izzah tidak faham sebab sebenar Guan Eng dihadapkan ke mahkamah.


Dan alasan-alasan pembangkang yang lain seperti 'konspirasi politik', 'kempen buruk-burukkan' dan sebagainya itu hanya skrip Kitar Semula Murahan puak Pakatan Haprak tu semata - mata.

Kesimpulan yang dibuat oleh Dr. MiM, rakyat sudah mual dengan tektik itu dan tidak mudah diperbodohkan oleh pembangkang. Rakyat Malaysia sudah sedia maklum dan menolak skrip Murahan yang diulang tayang oleh puak pembangkang ini!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Papa berkubang kat dalam jamban....mana sama ooi!

    BalasPadam
  2. Mudah saja..... Padan muka....... Berniaga lilin depn penjara is a potential business....

    BalasPadam
  3. tag line " Padan Muka"

    BalasPadam
  4. tak payah cakap bnyk klu dah ditahan..tunggu perbicaraan dn terima keputusan mhkamah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping