Isnin, Julai 18, 2016

Wow! Memang dasar Tunggul Kayu sungguh Si Wan Azizah ni rupanya. Kalau sebelum ini, tegar sangat dia menolak kepimpinan yang diterajui oleh Bekas Perdana Menteri Malaysia tu.

Tapi akhirnya, Presiden PKR tu terpaksa juga tunduk serta menurut kehendak dan kemahuan orang lain demi untuk merealisasikan impian Pakatan merampas kuasa ke Putrajaya.

Jika selama hari ini, Si Wan Azizah tu tetap melabelkan Tun Mahathir sebagai seorang pemimpin Diktator yang telah bertindak dengan zalim terhadap keluarganya pada tahun 1998.

Maka sebab itu dia menolak gerakan deklarasi yang diketuai oleh Tun Mahathir. Tapi, aadakah kini kita akan melihat perubahan dalam pendirian Si Wan Azizah tu terhadap gerakan tersebut?

Selama setahun kita telah telah dipertontonkan dengan drama Tun Mahathir yang dikatakan mula berjaya memancing pemimpin Pakatan melalui gerakan deklarasi yang diketuainya.

Gerakan itu sedikit sebanyak telah membuatkan Wan Azizah bersama anaknya Nurul Izzah memaksa Tun Mahathir memohon maaf kepada semua kezalimannya terhadap Si Ketua Penipu tu.

Tapi malangnya, desakan itu lansung tidak layan oleh Bekas Perdana Menteri Malaysia itu sehingga menyebabkan anak - beranak ini enggan mengiktiraf gerakan yang diketuai oleh Tun Mahathir.

Malah, Si Ketua Penipu tu sendiri terpaksa menulis surat panjang lebar dari penjara hanya semata - mata mahu mengekang pengaruh Tun Mahathir dari terus menular dikalangan Pakatan.

Tapi sekarang apa dah jadi? Apabila Tun mengumumkan akan menubuh parti baharu, hampir 90% pimpinan tertinggi dalam PKR menyambut pengumuman itu dengan rasa gembira.

Persoalannya, bagaimana pulak dengan pendirian Wan Azizah? Adakah dia akan akur dengan kehendak majoriti pemimpin parti walaupun ianya bakal membuatkan ahli diperingkat akar umbi?

Sekiranya Si Wan Azizah itu bersetuju untuk sertai Pakatan yang ditubuhkan oleh Tun Mahathir, maka secara tidak lansung dia juga turut mengiktiraf salah laku yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu.

Dalam erti kata lainnya, tindakan itu akan membenarkan perlakuan liwat yang telah dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu sehingga menyebabkan dia dipecat dari jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Pokok pangkalnya, Wan Azizah kini berada dalam keadaan dilema sama ada mahu memilih jalan yang lebih mudah dengan menyokong gerakan Tun Mahathir atau bertindak secara bersendirian kerana prinsip yang diperjuangkan selama hari ini!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Antara dendam kat mahathir atau membenarkan Najib hancurkan negara dengan rakyat sekali. Kak Wan akan main kipas dialah nampaknya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila Najib hancurkan negara? Bukti mana?

      Padam
    2. tolong huraikan.....???

      Padam
  2. Mukriz jadi anak papa,apa salahnya. Aji silap beso.

    BalasPadam
  3. diorg ni suruh bg buntut pun dia sanggup..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping