Khamis, Julai 28, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya kemelut yang melanda Pakatan Haprak tu semakin hari semakin bertambah kronik apabila dua parti dominannya secara berterusan bercakaran sesama mereka sendiri.

Kalau dilihat dari satu sudut, kemelut yang melanda PKR dan DAPigs itu masih tidak dapat diselesaikan sejak bermulanya Pilihan Raya Negeri Sarawak yang telah diadakan sebelum ini.

Pada ketika itu, PKR dan DAPigs salin berperang sesama sendiri bagi merebut kerusi DUN Sarawak sehingga berlakunya pertembungan tiga penjuru sehingga menyebabkan mereka kerugian.

Dan hari ini, percakaran diantara Pakatan Haprak tu kian bertambah buruk gara - gara kegelojohan DAPigs nak menyelamatkan Bontot Guan Eng membuatkan PKR mula dicemuh.

Jika sebelum ini kita dah baca mengenai keluhan rasa kecewa yang diluahkan oleh Si Tony Puaka yang menganggap dirinya telah dikencing oleh 'Rakan Politik' dalam Pakatan itu sendiri.


Maka kali ini, kekecewaan yang diluahkan oleh Si Tony Puaka itu telah dijawab pula oleh Si Tipah Koyak melalui status yang dimuat-naikkan ke laman media sosial Facebooknya semalam.
Selain itu, Si Tipah Koyak juga turut mempersoalkan "Siapa Tipu Siapa" dan mendakwa pendirian DAPigs untuk membubarkan DUN Pulau Pinang itu sendiri pun sering berubah - ubah.
“Alasan kamu untuk mengadakan pilihan raya kilat itu asyik berubah... mula-mula untuk dapatkan semula mandat rakyat (pelik apabila kamu bertegas tidak pernah kehilangan mandat itu).”
“Kemudian kamu kata ia tidak ada kena mengena dengan pendakwaan terhadap ketua kamu dan sekarang kamu kata ia referendum terhadap Najib (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak) berasaskan kepada pendedahan terbaru DoJ (Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat).
“Barangkali, kamu semua perlu tetapkan fikiran yang mana satu sebab sebenarnya, dan kemudian temui kami dan yakinkan kami,” tegas Latheefa.
Pokok pangkalnya, tak kira la sama ada DAPigs mahu pun PKR. Kedua - duanya sama je. Dua - dua sibuk nak menjaga kepentingan Politik Peribadi individu tertentu dalam parti mereka.

Kalau dalam PKR, diorang sibuk menjaga Bontot Si Ketua Penipu tu. Manakala dalam DAPigs pula, diorang beria - ia nak mempertahankan buah kerandut Si Guan Eng dari dihadapkan ke mahkamah.

Tapi malangnya, rakyat diperingkat bawahan juga yang dijadikan mangsa apabila dipaksa dan diheret dalam permainan Politik Longkang parti yang sekadar menjaga kepentingan peribadi mereka sendiri. Mengkala nak menjaga kebajikan rakyat, jauh sekali!!!
Categories: , ,

6 ulasan:

  1. I frust I frust. Kah kah kah

    Sebagai Khadam DAP, PAN wajib memaki hamun PKR. kah kah kah

    BalasPadam
  2. PKR wajib mengikut tingkah laku PAN D Khadam.

    LGE tak ajak pi meeting pasal PRN no hal. PAN Redha. Khadam la katakan
    Azmin panggil Saari Sungip pengemis pun PAN redha demi kebahagiaan DAP tercinta

    Tunggu esok lusa, PAN akan maki hamun PKR tanpa brake. Biasalah Khadam

    BalasPadam
  3. PAN maki hamun semua or. Itu fakta sebab President nya kaki maki hamun. Maka anak2 buah ikut la maki hamun. Kalau Mat Sabu telanjang bulat, anak2 buah pun akan telanjang bulat la.

    BalasPadam
  4. PAN tu tau apa....boss suruh jilat, depa jilat sampai bersih ladang babi bos depa tu....khadam lah kata kan.....hehehehe

    BalasPadam
  5. Pan dah mula pening sbb putrajaya semakin jauh...ph dah retak.

    BalasPadam
  6. Pan nak rujuk ke Pas blk..PH dah tak dak harapan...klw berani dtg rujuk dgn Pas..Hj Hadi dah siap2 parang panjang nak "lapah" mat sabu...hehehe

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping