Isnin, Ogos 01, 2016

Heh! Tak heran la kalau Si Menteri Besar Selangor tu "Mengalu - Alukan" keputusan DAPigs untuk menarik balik cadangan yang dibuat bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang.

Setidak - tidaknya, ini la peluang untuk Si Menteri Besar Selangor tu 'berlagak' dan tunjuk yang dia ada 'Power' untuk menundukkan DAPigs dari dianggap sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan tu.

Secara tidak lansung, Si Menteri Besar Selangor tu juga mampu untuk menonjolkan kemampuan dia sebagai seorang pemimpin yang jauh lebih baik dari Presiden PKR, Wan Azizah.

Maka sebab itu dalam kenyataan semalam, Si Menteri Besar Selangor tu kata dia mengalu - alukan keputusan Guan Eng berhubung cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut tu.
"Saya memahami ia adalah satu keputusan sukar," katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.
Namun jika dilihat dari kenyataan ringkas yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu, seolah - olah dia sendiri pun hanya bersikap acuh tak acuh untuk menerima keputusan DAPigs tu.

Dan perkara itu juga tidak membuatkan kita merasa hairan apabila laman portal Pro Pakatan Haprak tu sendiri mendedahkan mengenai tuntutan yang dibuat oleh PKR kepada DAPigs.

Melalui pendedahan yang dibuat, sumber dalaman PKR memaklumkan, parti itu telah menetapkan beberapa syarat yang cukup berat kepada DAPigs untuk bersetuju dengan cadangan mereka.


Antara yang disebut melalui sumber itu, PKR mendesak agar DAPigs 'merehatkan' parti Ternakkan mereka, PAN dari bertanding dalam Pilihan Raya mengejut yang bakal diadakan itu.

Selain itu, PKR juga turut menuntut satu kerusi Dewan Undangan Negeri dari DAPigs dibahagian pulau sebagai galang ganti sekiranya mereka kehilangan kerusi dibahagian Seberang Prai.

Memandangkan syarat yang telah ditetapkan oleh PKR itu dianggap sebagai 'Luar Biasa' dan 'Tidak Masuk Akal' mungkin membuatkan DAPigs merasakan ianya tak berbaloi bagi mereka.

Maka kesimpulan mudahnya, tak perlu la Si Menteri Besar Selangor tu nak merasa 'Bangga' sangat dengan kejayaan yang telah diperolehinya dan menganggap dia 'Berjaya' tundukkan DAPigs. Sebaliknya, dia patut berasa malu sebab DAPigs tolak syarat yang telah ditetapkan!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pkr tak suka Pan sbb Dap akan melebihkan Pan drpd Pkr.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping