Selasa, Ogos 02, 2016

Heh! Nampak gayanya 'Smear Campaign' yang dilancarkan oleh DAPigs terhadap PAS dah sampai ke satu tahap yang tak masuk akal sehingga ada yang sanggup membodohkan diri sendiri.

Dek kerana nak memburukkan nama baik dan juga nak menjatuhkan imej PAS, bekas penyokong PAS yang kini dah jadi Barua Guan Eng ni sanggup membuat dakwaan yang bukan - bukan.

Nak pulak mengenai isu lawatan Rejim PAS Kelantan ke Krabi baru - baru ini. Mungkin dia ingat pemimpin Rejim PAS Kelantan tu pergi ke Krabi hanya sebab nak berfoya - foya gamaknya.

Kalau itu la tanggapan Si Mejar Barua Guan Eng ni, memang singkat betul la pemikiran dia. Nampak sangatla dia sengaja menjumudkan pemikiran dia dengan dakwaan buruk sedemikian.

Hanya dek kerana kejumudan Si Mejar Barua DAPigs itulah yang membuatkan pemimpin PAS ini menjawab dakwaan buruk yang dilemparkan melalui laman media sosial peribadinya.

Setiausaha Lajnah Asas Tani & Alam Sekitar PAS Pusat, Huzir Sulaiman tampil menjawab fitnah jahat pembantu khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Zaidi Ahmad berkaitan dengan isu Karbi.

Menurutnya, program ke Krabi anjuran Rejim PAS Kelantan itu adalah lawatan rasmi terhadap Gabenor Wilayah Krabi di Thailand yang bertujuan untuk mengembangkan ekonomi Negeri.

Tambahnya, antara perkara yang telah dibincangkan bersama di antara Kelantan-Krabi, adalah industri pelancongan, ekonomi dan pembangunan produk halal yang menekankan aspek kualiti dan bebas maksiat.
“Kos penganjuran tidak jauh beza seperti yang pernah dianjurkan di Selangor dan Pulau Pinang. Program di luar Negeri adalah amalan biasa sektor swasta dan awam khususnya dalam perkara-perkara yang melibatkan hubungan 2 hala, ekonomi dan pelaburan.
“Jangan lupa adanya Pesta Bogel di Pulau Pinang satu ketika dahulu (2014). Delegasi Kerajaan Pulau Pinang juga pernah ke Adelaide Australia atas urusan ekonomi dan pelaburan pada tahun ini.
“Mejar Zaidi DAP tidak suka amar makruf nahi mungkar yang diwajibkan atas seluruh Umat Islam agaknya? Khususnya yang berkaitan dengan Konsert Selena Gomez?,” soal Huzir di laman Facebooknya.
Huzir berkata demikian ketika menjawab dakwaan Zaidi yang menyindir isu lawatan PAS ke Karbi dan mengaitkannya dengan isu penganjuran konsert Selena Gomez yang diadakan di Selangor baru - baru ini.

Pokok pangkalnya, Si Mejar Barua DAPigs ni memang sengaja nak memburukkan bekas partinya itu. Tapi, kalau ye pun, jangan la dia buat dakwaan dengan menggunakan kepala lutut. Takut akhirnya nanti, dia hanya sekadar memalukan dirinya sendiri!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Ni la akibatnya bila PAS umpama jerangkap sampah apa yang lalu habis disauknya..sekarang ni sampah tu dah berulat kembali..so terima je laa

    BalasPadam
  2. kalau dah selalu sangat minum kancing babi, makan tahi babi memang dah bencikan amar makruf nahi munkar sebaliknya akan mempertahankan kebaikan dan keindahan memakan tahi babi dan meminum kencing babi... sampai yang buruk nampak baik dan yang baik nampak buruk... kalau binatang si mejar barua dapigs tu mampus besok jangan sembahyangkan bangkainya... dan aku mohon ya Allah doa yang aku tujukan untuk sekelian muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat itu aku kecualikan dari di tujukan kepada si mejar Zaidi itu...

    BalasPadam
  3. Barua tahap kronik dah ni...

    BalasPadam
  4. Kenapa nak samakan lawatan biasa dgn lawatan sambil mesyuarat exco. Kerajaan lain buat lawatan juga tp bukan sambil buat mesyuarat exco. Sepatutnya masa lawatan dgunakan sepenuhnya utk membuat perkongsian dgn pihak yg dilawati. Kan dah syg peruntukan masa tu... Jdi tdk hairanlah ada pihak yg mmpersoalkn krn anda sndiri mletakkan diri utk dipersoalkn...

    BalasPadam
  5. Terlalu 'ganas' sgt sesetengah ulasan ni. Tak terlihat dah akhlak keIslaman. Berpada-padalah kita buat ulasan. Jgn sampai parti kita terpalit dgn nama buruk. Sewajarnya kira jgn putus berdoa agar para barua dberi ptunjuk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping