Isnin, Ogos 01, 2016

Heh! Memang dasar parti Ternakan DAPigs betul la puak PAN ni ek. Pantang sikit je 'Abang Besar' diorang diusik dan dicuit, mesti diorang akan meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

Yang terbaru, pemimpin PAN ni dilihat cuba menyindir PKR secara tidak lansung apabila DAPigs membatalkan hasrat mereka untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut di Pulau Pinang.

Kononnya, kata pemimpin PAN ni, tindakan yang dilakukan oleh DAPigs tu membuktikan bahawa parti itu bersifat menyeluruh, tidak suka mengambil keputusan secara berseorangan.

Menurut dakwaan yang dibuat oleh Pengerusi PAN Pulau Pinang, tindakan DAPigs membatalkan cadangan itu menunjukkan bahawa parti itu tidak bertindak secara bersendirian.
"Amanah Pulau Pinang menganggap pengumuman Ketua Menteri bahawa tiada pilihanraya negeri mengejut adalah tanda komitmen DAP yang berjanji bahawa ia tidak akan mengumumkan PRN secara unilateral tanpa konsensus dari kedua-dua lagi rakannya," katanya dalam satu kenyataannya hari ini.
Jelas, kenyataan yang dibuat itu merujuk kepada beberapa siri Pilihan Raya Kecil mengejut yang telah didadakan oleh PKR sebelum ini yang didakwa tidak dibincangkan dengan rakan sekutunya.

Sebaliknya, pemimpin DAPigs sebelum ini membuat dakwaan kononnya mereka hanya dipaksa untuk turut serta dalam Pilihan Raya Kecil itu setelah PKR membuat keputusan mengenainya.

Pemimpin DAPigs mendakwa PKR hanya bertindak secara bersendirian apabila mereka mengadakan Pilihan Raya Parlimen Permatang Pauh, DUN Penanti dan DUN Kajang di Selangor.

Kata mereka, DAPigs hanya dimaklumkan mengenai perancangan itu setelah ianya bocor dan mula tersebar didalam laman media sosial dan tidak pernah dipanggil untuk berbincang.

Dalam erti kata lainnya, pujian melambung yang diberikan oleh Pengerusi PAN Pulau Pinang itu hanya sekadar nak 'Mengampu Abang Besar' diorang je semata - mata. Dan dalam masa yang sama, dia cuba nak menyindir PKR yang disifatkan suka pentingkan diri sendiri tu!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Biasalah parti PAN'tart' ni......Mat sabu memang terer bab jilat, menjilat ni.......jilat, jangan tak jilat....

    BalasPadam
  2. Banyak sangat dah makan dedak dap tu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping