Selasa, Ogos 02, 2016

Biarpun Si Guan Eng tu sebelum ini telah membuat pengumuman membatalkan hasrat untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut, namun kesannya terhadap Pakatan Haprak tu tetap ada.

Benda yang sama juga berlaku pada ketika DAPigs didakwa 'Tamak' nak menguasai semua kerusi DUN dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak. Sampai hari ini, perkara itu masih belum dapat diselesaikan.

Jika sebelum ini, dek kerana keghairahan Si Guan Eng nak menyelamatkan lobang bontot dia dari didakwa oleh pihak SPRM menyebabkan perbalahan terbuka dikalangan pemimpin Pakatan.

Paling ketara ialah apabila tercetusnya 'Perang Status Media Sosial' yang berlaku diantara Si Tony Puaka dan Si Tipah Koyak yang menghentam sesama sendiri melalui laman Facebook peribadi mereka.

Walaupun Si Menteri Besar Selangor tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang dengan mendakwa ia hanya satu bentuk 'Perbincangan', tapi alasan itu memang tak masuk akal.

Tak cukup setakat itu sahaja. Bahkan ada dikalangan pemimpin DAPigs yang sebelum ini cuba mendabik dada dan mendakwa mereka lebih bersikap terbuka jika nak dibandingkan dengan PKR.

Dakwaan itu merujuk kepada beberapa tindakan PKR yang sebelum ini merencanakan Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh, DUN Penanti dan DUN Kajang tanpa berbincang dengan mereka.

Berpunca dari dakwaan itu juga membuatkan beberapa pemimpin PKR menjadi tidak puas hati dan cuba menafikannya secara terang - terangan walaupun hakikatnya perkara itu benar.

Tak kurang juga dengan tindakan beberapa orang pemimpin PKR yang mendesak agar Si Guan Eng tu mengambil cuti agar dapat menumpukan perhatian kepada kes pendakwaan rasuahnya.

Semua itu merupakan kesan luka akibat ke-BODOH-an Si Guan Eng yang nak menyelamatkan Bontotnya sendiri itu telah menyebabkan keretakkan semakin ketara dalam Pakatan.

Ianya secara lansung membuktikan bahawa dikalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri pun tidak wujud kesepakatan sesama mereka yang dilihat lebih cendrung menyerang sesama sendiri demi menjaga kepentingan Politik Peribadi masing - masing!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pan saja yg sanggup jdi tukang angguk Dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping