Selasa, Ogos 30, 2016

Heh! Inilah yang kita katakan Politik Retorik yang sering kali menjadi amalan dikalangan puak parti Ternakan DAPigs tu. Nampak sangat pendirian diorang ni lebih bersifat berat sebelah.

Jika sebelum ini, parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu galak memberikan persepsi buruk terhadap bekas parti mereka, PAS kerana didakwa enggan masuk campur dalam isu skandal 1MDB.

Malah, pemimpin parti KUALI tu juga turut mempertahankan kenyataan seorang Mufti yang dilihat cenderung memberi sokongan kepada usaha parti itu untuk memburukkan Kerajaan.

Secara sinis, pemimpin PAN itu menyindir golongan agamawan PAS yang didakwa berdiam diri dari memperkatakan mengenai isu berkaitan dengan syarikat pelaburan strategik Negara itu.

Gambaran yang cuba diberikan seolah - olah kenyataan dari Mufti itu boleh dijadikan fatwa kerana ianya mewakili institusi Islam di Negara ini. Tapi bila ada Mufti yang dihina, diorang diam pulak?

Setakat ini, yang berani tampil memberikan sokongan kepada Mufti Perak yang dihina oleh sekumpulan golongan LGBT Pro Pakatan tu hanya dari kalangan pemimpin Pemuda PAS sahaja.

Manakala pemimpin PAN hanya mampu untuk berdiam diri kerana kumpulan LGBT tu ada kaitan dengan parti 'Abang Besar' mereka iaitu DAPigs. Maka terpicit la buah kerandut diorang.

Pemuda PAS dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini menyifatkan tindakan kumpulan LGBT itu sebagai satu tindakan biadap yang menghina intelektual Mufti Perak secara terbuka.

Ketua Dewan Pemuda PAS Perak, berkata tindakan kumpulan berkenaan menamakan Dr Harussani sebagai pemenang anugerah  kategori 'menghina intelektual' adalah perbuatan menghina keilmuan serta keintelektualan beliau yang dilantik Sultan Perak Sultan Nazrin Shah.
"Tan Sri Harussani berhujah atas dasar ilmu dan kebenaran. Hujah yang dikeluarkan dalam isu tiada konsep rogol dalam perkahwinan adalah bertepatan dengan perihal munakahat berlandaskan syarak," katanya dalam sidang media di pejabatnya sini, Selasa.
Apa yang jelas, pendirian PAN dalam LGBT ini juga sangat diragui kerana sehingga ke hari ini mereka tidak bersuara mengenai tuntutan yang dibuat oleh golongan tersebut di Malaysia ni.

Sedangkan dalam masa yang sama, PAN dilihat seolah - olah meraikan tuntutan golongan tersebut apabila mereka cenderung menyokong gerakan Pakatan Haprak tu untuk menjatuhkan Kerajaan Malaysia secara terang - terangan!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Yang kata ada suami rogol isteri itu interpretasi tamadun barat yg tiada iman..

    BalasPadam
  2. Pan bukan nak brjuang utk memartabatkan agama. Mereka sekadar pak angguk Dap. Lihatlah ketua dn pmimpinnya. Tak lalu nak buat pemimpin pun..

    BalasPadam
  3. Pas cuma mampu perjuang isu rumahtangga. Isu negara bisu tak bersuara.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping