Isnin, Ogos 01, 2016

Heh! Khifarah duniakan? Kalau sebelum ini, PKR cuba memberi gambaran kononnya DAPigs itu sebuah parti yang suka mementingkan diri sewaktu Pilihan Raya Negeri Sarawak.

Tindakan PKR itu dapat dilihat apabila mereka mengecam keputusan DAPigs yang ingin membolot semua kerusi Dewan Undangan Negeri dan enggan berkongsi dengan rakan sekutunya.

Kali ini, kita lihat pula sifat 'Pentingkan Diri' yang cukup menebal didalam PKR apabila mereka menolak cadangan DAPigs untuk mengadakan Pilihan Raya mengejut DUN Pulau Pinang.

Perkara itu cukup jelas apabila PKR membuat keputusan untuk tidak bersetuju dengan cadangan tersebut dan menjadikan alasan 'Tidak Yakin' bagi mengelakkan diri dari terjebak dalam lobang taik DAPigs.

Pokok pangkalnya, sikap PKR dan DAPigs itu membuktikan bahawa parti dalam Pakatan Haprak tu semuanya hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Perkara yang sama juga turut ditegaskan oleh Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Hamzah Zainuddin ketika diminta mengulas mengenai keputusan DAPigs membatalkan hasrat mereka itu.
“Pembangkang (Pakatan Harapan) ini ibaratnya satu kumpulan yang hanya boleh tinggal serumah, tapi tidak boleh duduk semeja apabila ada cadangan ia hanya jadi cadangan.
“Misalnya sewaktu PKR nak bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Permatang Pauh (Mei 2015) dan PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang (Mac 2014) mereka tidak minta persetujuan daripada DAP,” katanya ketika ditemui pemberita pada majlis jamuan Hari Raya Aidilfitri UMNO Bahagian Larut di sini hari ini.
Dalam erti kata lainnya, PKR dan DAPigs hanya saling mempergunakan kelebihan masing - masing untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka dan memperlihatkan bahawa tidak wujud sebarang kesepakatan diantara mereka!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. punai, dap mau tanding 26 dun baru rakyat konfident undi depa.ini bermakna 20dap 5 pan.15pkr.kalau umno menang 10. Ini bermakna 20 dap pan telo pkr 10.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping