Selasa, September 20, 2016

Heh! Sikit pun tak heran bila ada dikalangan pemimpin DAPigs akhirnya rasa kecewa dengan sikap pimpinan tertinggi parti itu yang suka meminggirkan pemimpin bawahan seperti dirinya.

Walaupun dah bergelar ADUN, namun mereka masih tidak akan mendapat tempat dikalangan pimpinan tertinggi parti itu sekiranya mereka tidak pandai nak mengampu atau membodek.

Maka sebab itulah ada dikalangan pemimpin parti itu yang mati menderita sakit kronik kerana tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya dari pucuk pimpinan parti DAPigs itu sendiri.

Sedangkan yang dah nazak nak mati pun diorang tak ambik peduli, inikan pulak dengan mereka yang masih hidup. Lagi la pemimpin tertinggi parti tu tak ambik kisah pasal diorang.

Jika sebelum ini, kalau diceritakan mengenai peranagi Haramjadah pemimpin tertinggi DAPigs tu secara terbuka, orang tak percaya. Malah ada yang kata ianya hanya sekadar rekaan.

Tapi bila ada pemimpin DAPigs yang buat pengakuan secara terbuka macam bekas ADUN DAPigs dibawah ni, masih lagi ada lagi ke orang yang nak mendakwa cerita itu hanya diada - adakan?

Laporan hari ini menyiarkan berita mengenai tindakan seorang bekas ADUN yang mewakili DAPigs di Sarawak bertindak keluar dari parti kerana mendakwa dirinya dipinggirkan pimpinan atasan.

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Dudong, Yap Hoi Liong memilih untuk meninggalkan parti selepas tawar hati dengan pemimpin yang memencilkan individu yang tidak pandai membodek.

Yap juga katanya turut tidak berpuas hati dengan sikap pemimpin parti yang suka ‘menjatuhkan hukuman’ ke atasnya tanpa membenarkan sebarang proses perbicaraan diadakan.

Malah dia juga pernah bertanya pada diri sendiri sama ada kekurangannya dalam kemahiran mengampu menyebabkan dirinya telah disisihkan daripada pimpinan tertinggi parti.

Katanya, keadaan itu berlaku apabila dia telah didakwa tidak turut serta menemani kehadiran pemimpin - pemimpin parti yang datang dari Semenanjung ketika bertandang ke Sibu.
“Kadang-kala saya ada tugasan di luar Sibu atau ada urusan mahkamah yang perlu diselesaikan sehingga tiada masa untuk menghadiri aktiviti yang dijalankan, tetapi saya telah maklumkan kepada parti,” katanya kepada Sinchew Daily.
Malah pada hari Ahad lepas, laman portal Borneo Post turut membuat laporan Yap yang juga Penolong Setiausaha DAPigs Negeri telah mengumumkan tindakannya keluar dari parti.

Secara kesimpulannya, pemimpin tertinggi DAPigs yang datang dari Semenanjung ni bukan sahaja suka membanggakan diri sendiri, malah menganggap diri mereka sama seperti 'Tokong' yang perlu 'disembah' oleh mereka yang berada diperingkat bawahan!!!
Categories: ,

11 ulasan:

  1. Cakap besar dan ugut melindungi gundah gulana yang tersirat
    *Tersiratnya Gundah Gulana Pas*

    1. Presiden Pas sedar kekuatan dan upaya Amanah berbanding Pas terutamanya di Kelantan.

    2. Ternyata Pas tersisih jika bersendirian serta makin hilang sokongan dan akan kehilangan banyak kerusi terutamanya Parlimen/DUN pinggir bandar yang jelas penolakan undi Cina kepada Pas.

    3. PH perlu sedar sikap Pas yang jelas sukar untuk bekerjasama dan bertolak ansur dalam pakatan terutamanya dengan DAP.

    4. Pas sudah terikat dengan BN terutamanya kerjasama Hadi-Najib sehingga sukar untuk menafikan kerjasama di antara keduanya.

    5. Pertandingan sebenarnya ialah BN menentang PH bergandingan dengan PPBM. Manakala 3 penjuru bersama Pas sebagai serpihan akan menyaksikan menyaksikan Pas hilang wang pertaruhan.

    6. Pas kini cuba menghancurkan Amanah dengan mengenakan syarat kepada PKR serta PPBM agar mengenepikan Amanah jika ingin berunding sedangkan Pas sebenarnya sudah terikat dengan Najib Razak.

    _*Fikir-fikirkan sejenak..!!*_

    ~#UAA_SUPPORTERS

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang DAP pun tak lalu menjadi khadam. Tapi PAn pula berlumba2 jadi khadam.

      Bangladesh kat Balakong pun geli kat gang2 PAN.ni

      Padam
  2. Ini ulasan pan nipu..

    BalasPadam
  3. Ni ulasan pan..nipu..n pan..ampu

    BalasPadam
  4. masih ada manusia yang tak percaya dan memperkecilkan kekuatan Amanah ? kalau tanpa Pribumi Bersatu atau PKR malah tanpa DAP pun Amanah tetap kuat dan teguh. kalau berani adakan Pilihanraya Umum sekarang

    BalasPadam
  5. Tipu ape?..hadi dah sapu dari najib 90 juta...kalau tipu saman lah SR..dah lebih sebulan ni..kalau tak saman hadi yg menipu..ulamak?

    BalasPadam
  6. kenapa takut pas kerjasama dgn umno

    BalasPadam
  7. kenapa takut pas kerjasama dgn umno

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping