Rabu, September 21, 2016

Hahaha! Bodoh pun Bodoh la. Yang penting Si Menteri Besar Selangor tu dapat mengekalkan kuasa yang dia ada pada ketika ini. Kalau DAPigs nak menyalak macam orang Gila pun tak guna.

Paling tidak, itu alasan yang akan diberikan oleh Si Menteri Besar Selangor tu. Jika sebelum ini dia boleh marah pada Chagubard dengan kenyataan yang sama, kenapa tidak kepada DAPigs?

Si Menteri Besar Selangor tu boleh saja menempelak DAPigs Selangor yang melabelkan dirinya sebagai 'BODOH' kerana enggan membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya Negeri.

Baik Si Menteri Besar Selangor tu suruh DAPigs buat bantahan kepada pihak SPR dan tidak hanya menyalak dalam media berhubung isu tersebut. Tapi soalnya, berani ke dia nak buat macam tu?

Realitinya, DAPigs memang dah lama berbulu dengan Si Menteri Besar Selangor ni sejak sebelum agenda Langkah Kajang lagi apabila dia dilihat masih mahu bekerjasam dengan PAS.

Jadi, tak heran la kalau dia ditekan oleh 'Abang Besar' Pakatan tu untuk membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya Negeri secepat mungkin sehingga dilabelkan sebagai BODOH.

Dalam kenyataan hari ini, Pengerusi DAPigs Selangor, Si Tony Puaka tu pulak tampil membuat desakan dan memberi tekanan kepada Si Menteri Besar Selangor tu supaya membubarkan DUN.
"Jika kamu buat tinjauan rambang, ramai akan menyatakan perkara yang sama. Adalah bodoh jika kamu berkata kita harus mengadakan pilihan raya selepas persempadanan semula selesai," kata Pua dalam sidang media di ibu pejabat parti, di sini.
Jika sebelum ini, Punahsihat DAPigs Kebangsaan, Si Apek Kit Siang tu buat desakan yang sama dengan alasan kononnya persempadanan semula yang dibuat oleh SPR tu hanya menguntungkan BN.

Namun, Si Menteri Besar Selangor tu tetap menegaskan bahawa dia tidak akan tunduk kepada desakan DAPigs itu dengan alasan dia menghormati mandat yang telah diberikan oleh rakyat.

Dalam erti kata lainnya, Si Menteri Besar Selangor tu anggap DAPigs tidak menghormati mandat yang telah diberikan oleh rakyat kepada Rejim Pakatan Selangor tu sebelum ini. Tapi, memang kena sangat dah diorang ni. Yang sorang BODOH, yang sorang lagi pulak tak reti hormat orang lain!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Dap mau semua parti pmbangkang lain tunduk kpd agendanya...mana blh..

    BalasPadam
  2. Bukan tunduk boss perancangan DAPIG haram hadah ini dah ada wadahnya,bila pemetaan baru dibuat mereka dah dapat baca berapa kerusi yg bakal mereka dapat.
    Itu lah permainan lecik mereka,tmn dan perumahan yg berharga lebih dari Rm300 ribu dimiliki oleh siapa skrg ini,bukan majoriti kaum dia.
    Ini lah sebenarnya permainan mereka bro.
    Kita tgk nanti PKR dan PAS akan ke mana.
    Fikir-fikirkanlah.
    Kita jgn jadi bodoh dlm hal ini, kita tgk nanti PRU akan dtg berapa byk kerusi yg mwreka akan dapat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping