Isnin, September 26, 2016

Heh! Apa yang nak diherankan sangat bila puak DAPigs ni dengan bangga tayang muka barua diorang secara terang - terangan. Kot kalau diorang tak buat macam tu pun kita dah tau.

Kalau selama hari ini pu, kita memang dah sedia maklum dengan perangai Haramjadah yang sering dipaparkan oleh puak DAPigs tu. Sifat suka bermuka - muka ni dah menjadi kebiasaan.

Jika sebelum ini, bukan main lagi puak DAPigs tu membuat desakan supaya Rejim Pakatan Selangor dibawah pimpinan Si Azmin Ali tu membubarkan DUN dan buat Pilihan Raya Negeri.

Desakan itu telah dilakukan oleh Punahsihat DAPigs, Lim Kit Siang yang kemudiannya disambut oleh Pengerusi DAPigs Selangor sebagai bantahan kepada persempadanan semula SPR.

Malah, Si Tony Puaka selaku Pengerusi DAPigs Selangor juga turut melabelkan Si Azmin tu sebagai seorang yang BODOH kerana enggan menurut kehendak serta kemahuan partinya sebelum ini.

Tapi IRONIKnya, DAPigs di Pulau Pinang tak nak pulak buat benda yang sama. Sebaliknya, Rejim DAPigs Pulau Pinang mengambil langkah untuk membuat bantahan terhadap cadangan SPR itu.

Dari laporan yang didedahkan semalam, Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, Pakatan Haprak di negeri itu akan mengadakan mesyuarat tergempar dalam masa terdekat.
"Kami akan bermesyuarat dalam peringkat negeri untuk mendapat satu pendirian bersama dalam bantahan terhadap persempadanan semula itu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sains Corner di Perpustakaan Awam Pulau Pinang di sini Ahad.
Jika dilihat dari satu sudut, nampak sangat tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng tu hanya mendedahkan kemaluan Si Lim Kit Siang dan Tony Puaka di Selangor secara tidak lansung.

Soalnya, kenapa Si Guan Eng tu tak nak pulak mengadakan Pilihan Raya Negeri seperti mana yang telah didesak oleh Kit Siang atau pun Si Tony Puaka tu kepada Azmin sebelum ini?

Apa yang jelas, tindakan Si Guan Eng yang enggan mengadakan Pilihan Raya Negeri itu memberikan gambaran seolah - olah cadangan Kit Siang sebelum ini hanya ibarat "SAMPAH".

Bahkan Si Guan Eng tu juga turut memalukan Kit Siang dan Tony Puaka yang dilihat cuba mendesak supaya Si Azmin tu tunduk dan sujud kepada mereka hanya seperti Badut semata - mata.

Pokok pangkalnya, isu persempadanan semula yang dicadangkan oleh SPR sebelum ini membuktikan bahawa kepimpinan DAPigs sendiri berada dalam kecelaruan. ATAU, itu memang sikap semula jadi diorang selama hari ini. Suka bermuka - muka tak tentu arah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Jgn percaya sama ini org...bnyk main politik maa....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping