Ahad, September 18, 2016

Hahaha!!! Padan muka Jeff Ooi. Dia ingat pemimpin DAPigs lain nak 'Back Up' dia ke? Mimpi aje la!!! Jangan harap pemimpin DAPigs lain akan pertahankan kesalahan yang telah dilakukan.

Jika semalam, Si Jeff Ooi tu kata, kenyataan yang dia buat di laman twitter berhubung berita kematian Allahyarham Tuan Guru Dr. Haron Din telah diputar-belitkan oleh orang lain.

Di laman twitternya, Si Jeff Ooi tu mendakwa kononnya Lim Sian See sengaja menyalah-tafsirkan kenyataan yang dibuat sedangkan dia sendiri yang cuba mengelirukan minda rakyat.

Hari ini, kepimpinan tertinggi DAPigs sendiri mendakwa bahawa kenyataan Si Jeff Ooi tu tidak sewajarnya dibuat dan menganggap pemimpin DAPigs itu sebagai seorang yang tidak sensitif.

Malah Guan Eng juga turut menegaskan bahawa kenyataan kurang sensitif yang dibuat oleh Si Jeff Ooi itu tidak mewakili pendirian DAPigs. Sebaliknya, ia hanya tindakan peribadi Si Jeff Ooi itu sendiri.
"Saya ingin melahirkan rasa kesal terhadap ahli keluarga sekiranya tersinggung dengan apa yang berlaku berkaitan tweet Jeff Ooi kerana ini tidak mewakili pendirian parti.
"Meski kami sering berbeza pendapat dalam banyak hal politik, DAP yakin dan percaya bahawa allahyarham telah menyumbang kepada agama Islam," kata beliau yang juga anggota parlimen Bagan dalam kenyataannya.
Dalam erti kata lainnya, pemimpin DAPigs seperti Si Guan Eng tu sendiri menolak alasan yang diberikan oleh Jeff Ooi yang mendakwa kononnya kenyataan dia telah diputar - belitkan.

Dan tidak hanya setakat itu sahaja. Bahkan pemimpin PKR juga turut menganggap Si Jeff Ooi tu sebagai seorang manusia yang 'Hilang Sifat Kemanusiaan' dengan kenyataan tersebut.
"PKR sentiasa percaya bahawa manusia itu dilahirkan mulia dan kita seharusnya meletakan kemuliaan insan sebagai satu asas penting dalam etika kita berpolitik. Perbezaan politik tidak seharusnya menjadikan kita hilang sifat kemanusiaan dengan mempersenda-sendakan kematian sesiapa pun," kata Mansor Othman, Pengerusi PKR Pulau Pinang.
Maka secara kesimpulannya, tindakan Si Jeff Ooi tu membuat penafian sebelum ini dan cubaan menunding jari kepada orang lain merupakan satu tindakan yang tidak bertanggungjawab. Ianya bukti pemimpin DAPigs macam dia ni memang BIADAP!!!
Categories: ,

15 ulasan:

  1. DAP berlakon wayang pun ko percaya..kan ko tak percaya kpd pembangkang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamu ni buta apa ker. klr dlm fb kena percaya

      Padam
  2. [TAK SAMPAI SEBULAN, ZAHID WAKILI DI MESYUARAT PBB LAGI] Bukankah selama ini Najib suka pergi ke Amerika Syarikat?



    Oleh: Shahbudin Husin

    Pada 22 Ogos lalu, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi telah melakukan lawatan rasmi lima hari ke New York untuk menghadiri Mesyuarat Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu atau UNSC.

    Dalam mesyuarat itu, Zahid mempengerusikan perbahasan tentang "Cabaran Dalam Mendepani Percambahan Senjata Pemusnah Besar-Besaran dan Kaedah Penghantaran, Bahan Berkaitan, Peralatan dan Teknologi Kepada Pelaku Bukan Negara" yang diadakan di ibu pejabat PBB itu.

    Majlis Keselamatan PBB dianggotai oleh 15 buah negara dengan lima negara iaitu Amerika Syarikat, Russia, United Kingdom, China dan Perancis adalah anggota tetap, manakala 10 negara lagi bukan anggota tetap yang dipilih setiap dua tahun.

    Malaysia menduduki salah satu kerusi bukan tetap Majlis Keselamatan PBB bermula 1 Januari tahun lepas setelah menang dalam pemilihan pada Oktober 2014.

    Semalam, Zahid Hamidi sekali lagi ke New York untuk mengetuai delegasi Malaysia ke Perhimpunan Agung PBB atau UNGA yang bermula 17 hingga 25 September depan.

    Menurut laporan Bernama, Zahid akan menyertai Raja-Raja, Presiden dan Perdana Menteri dari seluruh dunia dalam perhimpunan tersebut.

    Antaranya Zahid juga dijadual akan menyampaikan kenyataan negara pada sessi debat umum, menyertai mesyuarat peringkat tinggi menangani penghijrahan pelarian dan migran berskala besar dan mesyuarat peringkat tinggi mengenai situasi di Syria.



    Dalam tempoh tidak sampai sebulan, dua kali Zahid ke New York menghadiri mesyuarat PBB.

    Kenapa Najib Razak tidak pergi dalam Perhimpunan PBB ini sedangkan negara-negara lain menghantar ketua kerajaan masing-masing yang terdiri daripada Raja, Presiden dan Perdana Menterinya?

    Mesyuarat PBB kali ini juga adalah yang terakhir dihadiri oleh Barack Obama berikutan penggalnya akan berakhir hujung tahun ini.

    Apa yang disibukkannya di Malaysia sehingga diwakilkan kepada Zahid Hamidi menghadiri perhimpunan pemimpin politik terbesar dunia itu?

    Bukankah selama ini Najib suka pergi ke Amerika Syarikat?

    (http://shahbudindotcom.blogspot.my/ 18/09/2016).

    BalasPadam
  3. Ted ManoffSunday, September 18, 2016 2:09:00 PM
    Dah jemu. Selalu sangat dah. Bagi orang lain yg jarang selalu pergi ke sana pulak lah

    AnonymousSunday, September 18, 2016 2:20:00 PM
    Kuat ko klentong..najib segan orang seluruh dunia dah tahu dia kepala prompak yg tak bertelor...penthouse,rumah mewah dan hotel di AS dah kena sita..
    Reply

    AnonymousSunday, September 18, 2016 2:24:00 PM
    Bekas duta AS Mallot dah cakap najib takkan berani lagi hadir ke mesyuarat PBB..setakat indonesia,Laos,vitnam dan Siam brani laa dia..

    BalasPadam
  4. Kalau mesyuarat PBB buat hari selasa najib boleh hadir..tak ade plak macai2 umno yg bijaksana berani komen cakap Mallot..kad kredit semah pun dah kena gam..ha3

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak pa datin menabong dari kecil so she has plenty. yg tak da kita. ha3

      Padam
  5. Setakat cakap BIADAP..tak jadi kudis pun lepas tu suruh minta MAAF...MELAYU MEMANG BODOH DAN BANGANG.

    BalasPadam
  6. TERKINI TER NOWW TER HOTT










    BERITA TERKINI

    BERITA TERHOTT

    BERITA TERNOW



    berita melaporkan najib TAKUT pergi
    ke NEW YORK untuk persidangan
    ke 71 BANGSA BANGaA BERSATU 
    dimana semua ketua negara
    dijemput hadir
    pada 24 september ini

    najib dilaporkan 
    takut ditangkap FBI
    dan 
    takut diserbu media
    semua ini berita fitnah
    yang cuba menghina najib
    seorang pemimpin melayu islam

    sebab sebenar mengapa najib
    tidak ke new york adalah
    kerana najib MERAJUK 
    dengan obama yang enggan
    main golf di laos dua minggu lalu


    NOTA
    jangan sebar berita angin
    beri laporan tepat
    ikuti tukar tiub



    --------------
    Tukar Tiub pada 2:30:00 PTG

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada kesahihannya? Jika tiada kira fitnah tu. Tak takut dosa ke?

      Padam
  7. Berduyun Rakyat Kelantan Ikut Husam Sertai AMANAH

    Malam tadi (16 September 2016) bertempat di pejabat Dun Salor, tecatat satu sejarah indah dimana berduyun-duyun rakyat Kelantan menyertai Parti Amanah Negara (AMANAH) mengikut jejak langkah ADUN Salor, Datuk Husam Musa yang telah mengistiharkan menyertai parti itu di Cyberjaya beberapa minggu lalu.

    Ia sekali gus menafikan kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang sebelum ini yang menyatakan "tiada ahli PAS ikut jejak Husam".

    Haji Abdul Hadi seperti yang dilaporkan oleh beberapa akhbar tempatan sebelum ini menegaskan:
    "Ahli Pas tetap dengan Pas. Setakat ini tiada (ikut Husam)."



    Namun kehadiran sebegitu ramai rakayt Kelantan malam tadi membuktikan kenyataan presiden PAS itu tidak benar.

    Diantara beberapa tokoh terkenal negeri Kelantan yang menyertai AMANAH ialah dua orang adik kepada Allahyarham Ustaz Yahya Othman (bekas Ketua Lujnah Tarbiah PAS Pusat) iaitu Abdul Kadir Othman (bekas Penolong Pengarah Yayasan Islam Kelantan (YIK), Dr. Abdullah Tahir Othman (seorang professor matematik), berserta dengan cicit Tok Kenali, Prof Dr. Wan Ahmad Kamil bin Abdullah.

    Mantan ADUN Dabor Sdra Arifibillah Ibrahim, mantan Pen Setiausaha PAS Kawasan Tanah Merah Datuk Sobar Hussin, bekas calon PAS Manek Urai Ustaz Zamsuri Md. Nasir, dua orang bekas exco Pemuda Rantau Panjang Mohd Ainuddin Shamad bin Daud dan Ramizu Ali dan bekas ketua pemuda UMNO Gua Musang, Aziz Awang,

    Turut juga menyertai AMANAH ialah beberapa petugas yang pernah berkhidmat dengan Allahyarham TG Nik Aziz Nik Mat sewaktu Allahyarham menjadi Menteri Besar Kelantan iaitu Hj Anual Bakri Haron dan Dr. Mohd Fauzi Zakaria, yang masing-masing pernah berkhidmat sebagai Setiausaha Politik dan Setiausaha Akhbar kepada TG Nik Aziz.

    Bekas Ketua Risikan PAS Kelantan, Major(B) Mohd ismail, bekas Timbalan Ketua Pemuda PAS Kelantan yang juga bekas AJK PAS Pusat, Ustaz Hafiz Musa, bekas ahli Majlis Daerah Ketereh Wan Rosli Wan Abd kadir, bekas Pegawai Urusetia Penerangan Kerajaan Kelantan Ustaz Hamid Derami.

    Selain dari itu, terdapat beberapa aktivis NGO dan professional turut menyertai AMANAH seperti aktivis R Sdra Hishamuddin Ghazali (Sham Ghaz), beberapa orang pendidik IPTA/IPTS dari kalangan professor seperti Prof Nurul Azman Alias, Prof Mokhtar Nor dan Prof. Dr. Chia Hock Peng.

    Pihak AMANAH juga turut menerima beratus-ratus borang permohonan untuk menjadi ahli AMANAH dari kawasan-kawasan dan majlis penyerahan sijil keahlian yang telah siap diproses turut diserahkan pada malam berkenaan.

    Sementara itu, pemilik tanah yang menjadi tapak bangunan Pusat Khidmat Masyarakat Dun Salor, Rosli Ibrahim mencadangkan agar Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakub memecat salah seorang exconya kerana bercakap bohong, lapor Malaysia Dateline.

    "Pecatlah Datuk Mat (MB Kelantan), malu kepada orang exco macam ni," kata Rosli merujuk seorang exco kerajaan negeri Kelantan yang mendakwa tanah tapak bangunan pusat khidmat Dun Salor itu adalah milik kerajaan negeri.



    Menurut Rosli, bekas setiausaha Semangat 46 Kelantan itu, tanah tapak bangunan pejabat itu beliau beli dengan harga RM5,800 dari seorang bernama Minah binti Musa.

    Kemudian beliau memberikan tanah itu atas nama isterinya Haripah binti Dollah.

    "Memanglah milik 'pah'. Tetapi bukan 'pas'," kata Rosli dalam ceramahnya di perkarangan pejabat Adun Salor itu.

    Rosli berkata, beliau kemudiannya menyerahkan tapak itu kepada Datuk Husam Musa untuk dibina bangunan yang ada sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10 adun PAS rupa-rupanya husang kali 10......kahkahkah.....kebodohan apakah yang melanda wan rohing?......lebongan melampau....kahkahkah

      Padam
    2. Semuanya dikitar semula.....semuanya mantan dan bekas je.....kahkahkah

      Padam
  8. Topik jeff oii biadap ngan arwah tghd tp komen pasal pbb la semua, nak kata bengap xjuga pandai kg berhujah..klu mcm ni mmg sampai bila xblh selesai masalah sbb lain isu lain pendapat yg diberi..palui..

    BalasPadam
  9. Orang bangang je ikut husan batu asas tu..tin kosonh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping