Rabu, September 28, 2016

Heh! Heran sangat ke bila DAPigs tolak cadangan Tun Mahathir untuk menamakan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri dan tidak memilih Si Ketua Penipu tu sebagai calonnya?

Rasanya, takde apa sangat yang nak dihebohkan apabila DAPigs hanya sekadar menganggap cadangan Tun Mahathir itu ibarat sampah. Perkara yang sama juga diorang pernah buat selama ini.

Dalam satu kenyataan semalam, DAPigs secara terbuka menolak calon Perdana Menteri yang telah dinyatakan oleh Tun Mahathir dan tetap dengan konsensus untuk melantik Si Ketua Penipu tu.

Kata Pemangku Pengerusi DAPigs Kebangsaan, keputusan untuk menjadikan Si Ketua Penipu tu sebagai Perdana Menteri dikalangan puak Pakatan kekal sehingga ada perubahan kelak.
“Keputusan itu kekal sehingga Anwar menjadi perdana menteri melainkan Pakatan Harapan mengambil keputusan berlainan pada masa depan. Setakat ini, konsesus itu kekal,” tambahnya.
Manakala menurut Si Tony Puaka pula, DAPigs masih mengekalkan Si Ketua Penipu tu sebagai calon tunggal untuk menjadi Perdana Menteri walaupun dia sedang meringkuk dalam penjara.

Ketika ditanya, bagaimana mungkin perkara itu dapat dilakukan, Si Tony Puaka tu mendakwa perkara itu hanya akan dibincangkan kemudian selepas Pakatan menang Pilihan Raya.

Namun, apa yang pasti, puak DAPigs tu jelas menolak secara mentah - mentah pencalonan Muhyiddin Yassin bagi menjawat jawatan tertinggi itu seperti yang dicadangkan oleh Tun Mahathir.

Tapi persoalannya, adakah DAPig tidak mengiktiraf kepimpinan atau kemampuan yang ada pada Muhyiddin Yassin untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia? Sudah tentu jawapannya TIDAK! 

Sebaliknya, puak DAPigs ni sedar yang mereka tidak akan dapat mempergunakan Muhyiddin Yassin sebagai boneka seperti mana mereka memperalatkan Si Ketua Penipu tu selama hari ini. 

Nak pulak bila DAPigs didakwa memiliki bukti berkaitan dengan salah laku moral Si Ketua Penipu tu. Lagi mudah diorang nak menjadikan Si Ketua Penipu tu sebagai 'Keldai Tunggangan' mereka kelak. Jadi sebab itu diorang mati - matian nak Si Ketua Penipu tu jadi PM!!! 
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Dah mula nak bercakaran plk dah.

    BalasPadam
  2. bukan saja DAP, si Khairuddin pun tak mahu masuk Bersatu bila Muydin jadi presiden.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping