Jumaat, September 09, 2016

Satu kiriman mesej pendek dari seorang rakan melalui aplikasi dilaman Whatsapp ni memang sudah cukup untuk membuat kita tersedar seketika dan berfikir dengan sewajarnya.

Kerana sejak akhir - akhir ini, DAPigs dilihat 'Kurang Menyalak' sepertimana kebiasaan yang dilakukan. Sebaliknya, tempat mereka digantikan oleh puak yang hanya mengundang kontroversi.

Persoalannya, kenapa DAPigs kurang menyalak sejak akhir - akhir ini? Adakah mereka terdiam dek kerana pendakwaan dua kes rasuah yang melibatkan Si Guan Eng tu sebelum ini?

Takkan hanya sebab itu sahaja puak DAPigs ni dah terkucil mulut mereka ye tak. Takkan alasan semudah itu sahaja sudah membuatkan DAPigs ni 'Terduduk' dan 'Tersandar' sampai tak bercakap.

Alasan itu jelas tidak masuk akal. Tapi apa yang logiknya, DAPigs tu tak bersuara sebab diorang dah tak payah susah - susah buat kerja berat. Tak perlu nak susah - susah hasut rakyat.

Nak pulak kerja untuk membuatkan orang Melayu jadi kucar kacir. Setakat hari ini, parti Ternakan DAPigs tu dah menjalankan kerja yang cukup baik dengan menghuru-harakan Melayu.

Bak kata rakan yang menghantar mesej tu sebelum ini, "DAPigs sekarang dah tak perlu susah - susah nak memecah-belahkan Melayu sebab Melayu tu dah berpecah kepada 5 kumpulan.

"Melayu sekarang ada Melayu UMNO, Melayu PAS, Melayu PKR, Melayu PAN dan Melayu PPBM. Tu tak termasuk Melayu atas pagar. Jadi, buat apa DAPigs nak susah - susah buat kerja?"

Kalau difikirkan logik betul juga pandangan yang diberikan oleh rakan tersebut. Nak pulak apabila dia kata, agenda DAPigs sekarang adalah untuk meruntuhkan kubu - kubu orang Melayu.

"Dalam Pilihan Raya Umum yang lepas, DAPigs dah berjaya robohkan kubu Cina MCA sebab MCA tak sedar diri. Jadi, dalam PRU akan datang, DAPigs nak robohkan kubu Melayu pulak."

Itulah realitinya. Tapi malang bagi orang Melayu, diorang lebih suka bergaduh sesama sendiri dengan membuat tuduhan serta menyebar dakwaan yang bukan - bukan. Hari - hari Melayu ni beramuk tak tentu arah. Yang untungnya, DAPigs jugak!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Yang jelas jdi pak angguk dap skrg ialah pan...yg lain jgn jdi mcm tu. Bersatulah utk kpntingan melayu dn islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju benar pndapt kamu..terlalu byk bukti pan proksidn talibarut dapigs.. dap tdk byk bersuara krn org melayu tdk respons lgsung dgn lagu dapigs. tp apabila pan mendendangkanny org2 melayu munafiq tersentuh hti dn turut menari ikut rental paluan pan. wlupun dlm lagu itu tersemat mesej perpecahan. orang melayu yg tda pegangan tauhid serta keimanan yg kuat ikut menggoyang lenggok badan mengiyakan alunan tersebut.. inilah delima melayu sekarang.kelemahan imi dpt dikesan dap dn terus mengambil peluang dn kesempatan mengaut keuntungan politik.. amat setuju sekali golongan seperti ini barua. 2x5 sama saja dengan maksud munafiq.. wallahu a'lam.

      Padam
  2. Lagi banyak parti politik Melayu ditubuhkan lagi suka dan bertepuk tangan lah DAP. DAP dah tak perlu bersusah payah nak mengalahkan orang Melayu dalam pilihanraya sebab Melayu akan mengalahkan orang Melayu sendiri. Itu lah bodoh nya pemimpin2 politik Melayu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping